بازرس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان گيلان گفت: عدم اطلاع برخی از مستاجران موقوفه ها از قوانین و مقررات اوقافی یکی از چالش های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،حجت الاسلام ولي الله عادلي پيش از ظهر دوشنبه در بازديد از پروژه هاي اوقاف ملاير اظهار داشت: احيا موقوفات در استانها در برنامه قرار دارد.

وي با بيان اينكه به دلیل ترویج فرهنگ وقف، در سال های اخیر وقف های چشمگیری در کشور و استان های مختلف صورت گرفته است، گفت: واقفان بايد ساير زمينه ها را در خصوص وقف مد نظر قرار دهند.

وي وقف در زمينه هاي ترویج قرآن و فرهنگ قرآنی، هزینه درمان و دارو، ازدواج جوانان و تامین مسکن را از نیازهای جدی عنوان كرد.

عادلی همچنين مهمترین راه برای ترویج فرهنگ وقف را اجرای نیت واقف دانست و افزود: به روز رسانی اجاره موقوفات در بین مردم و خیرین در راستای وقف جدید، ایجاد رغبت می کند.

عادلی با بیان اینکه یکی از اتفاقات بسیار مهم اوقاف در کشور سامانه ای شدن امور وقف است، ابراز داشت: تنظیم سند اجاره نیز به همین شیوه انجام می شود و بر این اساس تخلف در نیت واقف به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.

وی گفت: بر اساس سامانه جامعه موقوفات و بقاع متبرکه در کشور، نذورات امامزادگان و بقاع متبرکه نیز اسکن شده و در سامانه ثبت می شود./ک

برچسب ها: قوانین ، اوقاف ، مستاجران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.