مقامات مصر و صندوق بین المللی پول با انتشار بیانیه ای اعلام کردند ظرف چند هفته آینده مذاکرات خود را درباره کمک این نهاد مالی بین المللی به قاهره به پایان می رسانند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ در بیانیه ای که مذاکره کنندگان مصر و صندوق بین المللی پول منتشر کردند، آمده است مذاکرات دو طرف درباره کمک مالی به قاهره که چند روز اخیر در حاشیه نشست های بهاری صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن برگزار شد، پیشرفت های خوبی داشت. 

طبق این بیانیه، مصر و صندوق بین المللی پول تلاش می کنند تا چند هفته دیگر در زمینه کمک این نهاد مالی بین المللی به اجرای « برنامه اقتصادی ملی» مصر به توافق نهایی دست یابند. 

چند ماه پیش نمایندگان صندوق بین المللی پول و دولت مصر مذاکرات خود را در این باره آغاز کردند. دولت مصر برای متقاعد کردن مقامات صندوق بین المللی پول به اعطای وام به قاهره، تعهد کرده است اصلاحاتی در بخش اقتصادی کشورشان به اجرا گذارد اما اختلافات احزاب و بی ثباتی سیاسی در مصر تا کنون مانع از اجرای این تعهد شده است.

 کریستین لاگارد، مدیر کل صندوق بین المللی پول، روز شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد این نهاد میز مذاکره با مصر را ترک نخواهد کرد اما انتظار دارد جامعه بین المللی نیز از کمک مالی به قاهره دریغ نکند. لاگارد تصریح کرد: ما هر کاری که بتوانیم برای مصر انجام می دهیم اما جامعه جهانی نیز باید در این شرایط از مصر حمایت کند.

                                آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: مصر ، صندوق ، بین المللی ، پول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار