مقامات رسمي رژيم صهيونيستي اعلام کردند اين رژيم از اعطاي مجوز سفر به بيست و شش دونده نوار غزه به منظور ورود به کرانه باختري و شرکت در اولين مسابقه ماراتن بيت لحم در بيست و يکم آوريل خودداري کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ سازماندهندگان اين مسابقه ماراتن اعلام کردند اين مسابقه که از کليساي زادگاه حضرت عيسي مسيح آغاز مي شود اولين رويداد ورزشي در نوع خود در کرانه باختري رود اردن است و بيش از چهارصد دونده در آن رقابت مي کنند.

اما واحد مسئول هماهنگي امور غيرنظاميان فلسطيني در وزارت جنگ اسرائيل براي گروهي از دوندگان نوار غزه که براي شرکت در اين رقابت ثبت نام کرده بودند مجوز ورود صادر نکرده است.
يک گروه ديده بان اسرائيلي که براي تسهيل تردد آزاد فلسطيني ها تلاش مي کند اعلام کرد اين گروه شامل نادر المصري دونده المپيک و ده دونده ديگر بود. چهار تن از اين دونده ها براي شرکت در دوي ماراتن چهل و دو مميز دو دهم کيلومتري و شش دونده نيز براي شرکت در دوي نيمه ماراتن (بيست و يک مميز يک دهم کيلومتر) ثبت نام کرده بودند.

يک دونده زن و چهار مربي نيز از جمله افرادي هستند که اسرائيل به آنها براي شرکت در اين رقابت مجوز نداده است.در بيانيه واحد مسئول اسرائيلي آمده است: مقامات مسئول درخواست بيست و شش ساکن نوار غزه را براي شرکت در دوي ماراتن بيت لحم بررسي کردند و از آنجا که درخواست آنها در چارچوب معيارهاي تعيين شده براي سفر از غزه به کرانه باختري نيست با صدور مجوز براي آنها خودداري شد.

اين بيانيه مي افزايد ساکنان غزه تنها به دلائل بشردوستانه استثنايي با تاکيد بر موارد پزشکي فوري مي توانند به کرانه باختري رود اردن سفر کنند.بسياري از دوندگان براي شرکت در دوي ماراتن سالانه سازمان ملل متحد در غزه در دهم آوريل ثبت نام کرده بودند اما پس از آنکه مقامات حماس اعلام کردند اجازه رقابت همزمان مردان و زنان را در اين رقابت نمي دهد اين رقابت در آخرين دقايق لغو شد.

                                        آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: فلسطین ، ماراتن ، بیت لحم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار