اختصاصي باشگاه خبرنگاران/

ارسال نامه تعدادي از نمايندگان به رئيس مجلس براي بررسي جدايي دو دانشگاه + اسامي امضاکنندگان و متن نامه

تعدادي از نمايندگان مجلس با ارسال نامه‌اي به رئيس مجلس خواستار بررسي جدايي مجدد دانشگاه‌هاي علوم پزشکي ايران و تهران توسط کميسيون مربوطه شدند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، تعدادي از نمايندگان مجلس  با ارسال نامه‌اي به علي لاريجاني نسبت به تصميم وزارت بهداشت در خصوص جدايي مجدد دانشگاه‌‌هاي علوم پزشکي ايران و تهران، واکنش نشان داده و خواستار رسيدگي موضوع توسط کميسيون مربوطه شدند.

نمايندگان در اين نامه تصريح کرده‌اند اين موضوع بايد براساس ماده 236 آيين‌نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي مورد رسيدگي قرار گيرد.
متن نامه مذکور به شرح زير است:

"برادر ارجمند آقاي دکتر لاريجاني
رياست محترم مجلس شوراي اسلامي
با سلام و احترام
همانگونه که مستحضريد اعتراضات دانشجويان و اعضاي هيئت علمي و پرسنل دانشگاه تهران در خصوص جدايي مجدد دو دانشگاه در حال افزايش است و شبهاتي مبني بر اينکه اين کار قانون نبوده و تصميمات آني و بدون کار کارشناسي مي‌تواند مشکلاتي را ايجاد کند که زمان ادغام دو دانشگاه علوم پزشکي تهران و ايران هم اعتراضاتي داشته ولي ادغام ثمرات خوبي داشت و جايگاه علمي دانشگاه تهران در رتبه‌بندي بين‌المللي و آسيا بسيار بالا رفت و حال بعد از دو سال و نيم ادغام گذشته، صرف نظر عده‌اي و آن هم بدون کار کارشناسي و بدون اطلاع کميسيون بهداشت و درمان و نهادهاي نظارتي و کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس و تصميم شبانه سياسي مشکلاتي را ايجاد کرده که با اعتراضات شديد مواجه شده.

عليهذا خواهشمند است براساس ماده 236 آيين نامه موضوع به کميسيون تخصصي جهت بررسي و ارائه گزارش به مجلس شوراي اسلامي ارجاع گردد".

اسامي 24 نماينده امضا کننده اين نامه نيز به زير است:
1- محمدرضا باهنر نماينده تهران
2- نادر قاضي‌پور نماينده اروميه
3- فاطمه رهبر نماينده تهران
4--عابد فتاحي نماينده اروميه
5- سيدمحمد باتيان نماينده بيجار
6- احمد شوهاني نماينده ايلام
7- عباس صلاحي، نماينده آشتيبان
8- احمدآريايي نژاد نماينده ملاير
9- سليمان عباسي نماينده گنبدکاووس
10- اميد کريميان نماينده مريوان
11- حميدرضا فارساني نماينده فارسان
12- علي کائيدي نماينده پلدختر
13-نعمت‌الله منوچهري نماينده پاوه و جوانرود
14- محمدابراهيم محبي نماينده سنقر
15- قاسم احمدي‌لاشکي نماينده نوشهر و چالوش
16- حامد قادر مرزي نماينده قروه
17- رسول خضري نماينده پرانشهر
18- ايرج عبدي نماينده خرم‌آباد
19- شهلا ميرگلوبيات نماينده ساوه
20- محمدحسين قرباني نماينده آستانه‌اشرفيه
21- رضا صابري نماينده راميان و آزادشهر
22- محمدجواد نظري‌مهر نماينده بندرگز
23- محمدحسن آصفري نماينده اراک
24- سيد احسن علوي نماينده سنندج

همچنين ماده 236 آيين نامه داخلي مجلس تصريح مي‌کند: هرگاه حداقل 10 نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولان دستگاه‌های زیر مجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیات رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذیربط ارجاع می‌گردد. کمیسیون حداکثر 10 روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهارنظر صریح،‌گزارش خود را از طریق هیات رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.
تبصره1- چنانچه نظر مجلس بر تایید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه قضاییه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند.
تبصره2- درصورتی که مجلس در مورد رئیس جمهور یا هر یک از وزیران سه نوبت رای به وارد بودن گزارش بدهد، طرح استیضاح در صورت رعایت مفاد اصل 89 قانون اساسی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.




 اضافه‌ مي‌شود،دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های علوم پزشکی در ایران می‌باشد که در مرداد ۱۳۵۲ با عنوان مرکز پزشکی شاهنشاهیبنیانگذاری شد.
این دانشگاه در آبان ۱۳۸۹ با دانشگاه علوم پزشکی تهران ادغام گردید.خبر ادغام با اعتراضاتی از سوی دانشجویان و اساتید رو به رو شد. پس از گذشت دو سال و پنج ماه از این انحلال در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ با تصویب شورای عالی گسترش دانشگاه‌ها این دانشگاه دوباره احیا شد.دانشگاه علوم پزشکی ایران در زمان ادغام، چهارمین دانشگاه برتر علوم پزشکی کشور بوده‌است.

انتهاي‌پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.