مشهد/

اعزام نیروهای امدادی و سگ‌های جستجوگر از مشهد به مناطق زلزله‌زده

ساعت 15 و 40 دقیقه روز گذشته، زمین‌لرزه‌ای7/7 ريشتري شهر «سراوان» سیستان و بلوچستان را لرزاند. هر چند اين زمين‌لرزه در عمق 95 کیلومتری زمین رخ داد، اما شدت اين زمين لرزه به حدي بود كه سبب لرزش استان‌های فارس، کرمان و برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نیز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد حجت‌علی شایان‌فر، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی درباره لرزش خراسان رضوی و مشهد با توجه به نزدیک‌بودن کانون زمین‌لرزه و فراگیربودن لرزش این زلزله در چندین استان و کشورهاي مجاور، گفت: در این ارتباط گزارشی مبنی‌بر لرزش خراسان رضوی و مشهد ارائه نشده است.

این درحالی است که مرکز ژئوفیزیک تهران از لرزش 7 استان و از جمله شهر مشهد خبر داده و گزارش داده است که قدرت زلزله در مشهد7/1ریشتر بوده است.

در عین حال شایان‌فر در پاسخ به آمادگی استان و مشهد برای کمک به زلزه‌زدگان شهرستان سراوان اظهار داشت: یک بالگرد از نیروهای امدادی و سگ‌های جستجوگر و زنده‌یاب از خراسان رضوی به منطقه اعزام شد.

وی افزود: سایر کمک‌های منطقه با توجه به گزارش‌های نهایی مبنی‌بر میزان خسارت و برآوردکردن نیازهای زلزله‌زدگان به منطقه ارسال می‌شود.

محمد قاسمی معاون امداد و نجات هلال‌احمر خراسان رضوی نيز در بیان اقدامات هلال‌احمر استان برای زلزله‌زدگان استان سیستان و بلوچستان گفت: یک بالگرد از هلال‌احمر خراسان رضوی که شامل 15نیروی امدادی و دو قلاده سگ جستجوگر زنده‌یاب بود، به منطقه اعزام شدب/.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.