دستگاهی به اندازه کیف سامسونت ولی قدرتمند

با دستگاه اکمو می توان افرادی که نارسایی قلبی دارند هفته ها یا ماه ها زنده نگه داشته و یا پیوند عمل قلب قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ؛ دکتر جلالی، رئیس بیمارستان شهید رجایی گفت: برای اولین بار این کنگره در سطح کشور برگزار می شود و توسط اساتید ما تشکیل شده است.

وی افزود:دستگاه اکمو نیروی کمکی قلب و ریه است یعنی قلب و ریه به صورت همزمان دچار نارسایی شده و این دستگاه کاربرد بسیاری دارد.

وی خاطر نشان کرد:این دستگاه براي اولين بار در کشورهاي چین، اندونزی و اروپای شرقی استفاده شده است که افراد بسیاری را زنده نگه داشته و با این دستگاه می توان بیمار را هفته ها یا ماه ها زنده نگه داشت تا فرد را کاندیدای قلب پیوندی کنیم.

وی تصریح کرد: این دستگاه نیاز به ماشین ندارد و به اندازه یک کیف سامسونت است ولی این دستگاه چند ماهی  است  که گران شده و در ماه های اخیر با افزایش دلار تقریبا نایاب شده است.

وی در پاسخ به اینکه از این دستگاه چه تعدادي در کشور وجود دارد افزود: 2 الی 3 اکمو در کل کشور قرار دارد اکمو ماشینی است که وسیله هایي روی آْن نصب می شود و آن وسایلی که برای بیماران استفاده می شود یک بار مصرف است که هزینه آن به 10 میلیون تومان می رسد.

رئیس بیمارستان شهید رجایی تصریح کرد: ما در اتاق عمل 30 تیم داریم که اورژانس، پرستاری، اتاق عمل، جراح  و بیهوشی، متخصص قلب، از عوامل این گروه می باشند این دستگاه در مناطق زلزله زده به کمک بیماران نارسایی قلبی می رسد.

وی در پاسخ به اینکه قلب را با وجود این دستگاه در می آورند یا خیر اضافه کرد: ما دستگاه اکمو را به بدن بیمار وصل می کنیم تا از شریان او خون کثیف یا تمیز بیرون کشیده شود.

وی در پایان اضافه کرد: ما از  مسئولان می خواهیم به این بحث های رسیدگی کنند زیر این دستگاه گرانترین و کامل ترین دستگاهی است که می توان انسان را زنده نگه داشت./ح
برچسب ها: اکمو ، قلب ، پیوند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار