مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: رقم تولیدات عشایر استان در حوزه لبنیات، صنایع دستی و محصولات زراعی و باغی در استان اردبیل بیش از 214 میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / معرفت آذری در جلسه شورای عشایر شهرستان نیر اظهار داشت: ‌این میزان تولیدات با توجه به ظرفیت و توانمندی عشایر می‌تواند تا سقف 300 میلیارد تومان افزایش یابد؛ به شرط آنکه حمایت‌های لازم در بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود فراهم آید.

وی، توانمندی تولیدات عشایر استان را بسیار بالاتر و رقمی در حدود دو برابر رقم گفته شده اعلام کرد و افزود: عشایر ما امروز در یک زندگی سنتی و تولیدی می‌توانند در  توسعه و خودکفایی استان نقش ایفا کنند .

 آذری به آمادگی امور عشایری استان برای ارائه خدمات در زمان کوچ اشاره کرد و بیان داشت: در حالی که حدود 1.5 ماه به آغاز کوچ عشایر باقی مانده، تمام توان و امکاناتمان را تجهیز کردیم تا کوچ بهاره عشایر به ییلاقات سبلان با کمترین دغدغه و بیشترین ایمنی صورت بگیرد.

وی همچنین از ارتقای شاخص‌های سکونت‌گاهی عشایری خبر داد و گفت: بیش از همه دوره‌ها با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان نظیر آب، برق و گاز سعی می‌کنیم، مناطق عشایرنشین را از این مزایا بهره‌مند کنیم.

آذری افزود: در همین زمینه و در حمایت از عشایر و سکونت‌گاه‌های دائمی آنها مناطق بالای 20 خانواری که عشایر در آن جا سکونت دارند به روستا ارتقا یافته و از این مزایا بهره می‌برند.

برچسب ها: اردبیل ، ارزش ، تولیدات ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.