نمایش 40 ساله مجموعه آثار یکی از برجسته‌‌‌ترین نقاشان انگلیس که اخیراً به جرم کودک آزاری محکوم شده، در یکی از معروف‌‌‌ترین موزه‌‌های لندن ممنوع شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، مسئولان نگارخانه هنر‌‌های مدرن «تیت» در لندن اعلام کردند در پی محکومیت "گراهام آوندن" (graham ovenden) به جرم ارتکاب 6 فقره آزار و شکنجه کودکان، تصمیم گرفته‌اند از نمایش آثار وی جلوگیری کنند.
این اظهارنظر در حالی از سوی مسئولان این موزه صورت می‌گیرد که بیش از 40 سال از نمایش آثار این نقاش، عکاس، معمار و نویسنده سرشناس انگلیسی در نگارخانه «تیت» می‌گذرد و آثار وی همواره با استقبال بازدیدکنندگان رو به رو بوده‌ است.




موزه «تیت» صاحب 34 اثر از گراهام آوندن است و به گفته سخنگوی این نگارخانه، آثار وی همواره مورد توجه قرار داشته‌اند و برای 4 دهه بطورگسترده‌ای در سراسر انگلستان به نمایش درآمده‌اند. در حال حاضر، با توجه به رسوایی‌‌های پیش آمده، نمایش آثار این هنرمند هم به صورت آنلاین و هم در نگارخانه «تیت» به حالت تعلیق درآمده و بنابر اظهارات مسئولان تا مشخص شدن حکم نهایی امکان نمایش آثار آوندن وجود نخواهد داشت.


آثار آوندن که در بخش مجموعه آثار ملی نگهداری می‌شوند، در سال 1975 میلادی توسط صاحبان نگارخانه «تیت» خریداری شده بودند. بیشتر این 34 اثر نمایشگر تصویر کودکان مختلف هستند.
آوندن، سه شنبه، 2 آوریل 2013 از سوی دیوانعالی انگلستان مجرم شناخته شد و قرار است بزودی حکم مجازات وی توسط مقامات مسئول صادر شود. این در حالی است که آوندن منکر تمامی اتهامات خود در رابطه با 4فقره کودک آزاری بین سال‌‌های 1972 تا 1985 میلادی شده بود.


به گزارش مقامات، آوندن تا زمان صدور حکم مجازاتش به قید وثیقه آزاد شده و پس از اعلام نتیجه نهایی درباره بازگشت وی به زندان تصمیم گیری خواهد شد.
به گفته کارشناسان و منتقدان، علنی شدن غیرمنتظره این رسوایی اخلاقی برای هنرمندی که تصاویری بسیار زیبا را از معصومیت کودکان خلق کرده، ضربه‌ای جبران ناپذیر خواهد بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار