رسوایی دیگری دامنگیر بی بی سی، رسانه خبری دولت انگلیس شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز ; یکی از دانشگاههای مطرح انگلیس از شبکه تلویزیونی بی بی سی خواسته است پخش یکی از برنامه های ویژه اش درباره کره شمالی را متوقف کند. مسئولان دانشکده اقتصاد لندن اعلام کرده اند در یکی از گزارشهای بی بی سی از فردی در جایگاه کارشناس مسائل کره شمالی نام برده می شود و گفته می شود که وی دانشجوی دوره دکترای دانشکده اقتصاد لندن است و به منظور پوشش خبری برای تهیه گزارش به کره شمالی رفته است بدون آنکه خودش از این مسئله اطلاع داشته باشد. اما مسئولان بی بی سی می گویند به فرد مذکور درباره مخاطرات سفر با خبرنگاران هشدار داده شده بود. گروهی از دانشجویان دانشگاه اقتصاد لندن ، برنامه سفر دانشجویی به کره شمالی را سازماندهی کرده بودند.

 ازآنجا که دولت کره شمالی به خبرنگاران دولتی و بویژه بی بی سی برای سفر به این کشور اجازه نمی دهد، بی بی سی از دانشجویان در این سفر برای تهیه گزارش استفاده کرد. مسئولان دانشگاه مذکور می گویند نمی دانسته اند بی بی سی چنین قصدی دارد و می خواهد از این دانشجویان برای تهیه گزارشهای ویژه خبری خودش در کره شمالی استفاده کند.

 مسئولان این دانشگاه می گویند این کار بی بی سی غیرمسئولانه بوده و سبب به خطر افتادن جان دانشجویانی شده است که به کره شمالی رفته اند زیرا اگر مقامات پیونگ یانگ به ماهیت خبری این گروه و گنجاندن خبرنگاران در درون این گروه پی می بردند، مشکلات بسیاری پیش می آمد.

                                آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: رسوای ، رسانه ، دولتی ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار