آمریکا به بهانه تشدید تنش با کره شمالی قصد دارد توان نظامی خود در منطقه ی شرق آسیا را تقویت کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشا تودی، کره شمالی به توکیو هشدار داد که در صورت ادامه ی موضع خصمانه ی ژاپن، تلاش این کشور برای رهگیری آزمایش های موشک های کره شمالی و بروز جنگ، ژاپن هدف اول حمله خواهد بود. تهدید کره شمالی علیه ژاپن درحالی است که این کشور هشدار داد که هرگونه موشک کره شمالی را که به سمت خاک ژاپن حرکت کند ، سرنگون خواهد کرد.

در همین حال آمریکا بار دیگر تاکید کرده است که این کشور هرگز کره شمالی را به عنوان یک قدرت هسته ای نخواهد پذیرفت.جان کری وزیر امور خارجه ی آمریکا که به سئول سفر کرده است این اظهارات را مطرح کرد.

پیشتر در یک گزارش اطلاعاتی پنتاگون که به اشتباه منتشر شده بود ، چنین القاء شد که ممکن است پیونگ یانگ قادر به پرتاب سلاح هسته ای از طریق موشک های بالستیک باشد. واشنگتن تلاش کرده است این ارزیابی پنتاگون را کم اهمیت جلوه دهد اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که آمریکا با حفظ اوضاع در مرحله ای حساس، منتفع خواهد شد.

این شبکه گزارش داد ، بازی دیگری درحال اجرا شدن است چون آمریکا تاسیسات نظامی خود را در منطقه جنوب شرق آسیا افزایش داده است، البته علت این است که آمریکا ، چین را به عنوان یک ابر قدرت آتی می بیند.

کیم جونگ اون رئیس جمهور کره شمالی بارها گفته است که کره شمالی خواستار جنگ نیست بلکه خواستار گفتگو است. آمریکا می گوید که کره شمالی یک خطر بسیار واضح است و از این رو آمریکا باید بیش از پیش مسلح باشد.

باید گفت که شرکت های تولید سلاح از تشدید تنش در شبه جزیره کره سود می برند و این مسئله شامل شرکت های اسلحه سازی انگلیس هم می شود.
برچسب ها: آمریکا ، تنش ، کره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار