40 دستگاه شتاب دهنده پزشکی هم اکنون در بیمارستان های کشور فعال است که با توجه به نیاز کشور این تعداد باید در 10 سال آینده به 300 شتاب دهنده پزشکی برسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در شیراز با اشاره به توان استان فارس در بخش پزشکی هسته ای گفت : بیمارستانهای نمازی و شهید فقیهی شیراز و اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز در 25 سال گذشته از این فناوری استفاده می کنند و جز پیشتازان این عرصه به شمار می روند.

فریدون عباسی افزود : با این تجربه و ظرفیت های شیراز در جذب توریست درمانی بیمارستانهای این شهر می تواند در بخش پرتو درمانی هم بیماران زیادی را جذب کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به ظرفیت صنایع داروسازی شیراز گفت : ساخت مرکز تابش دهی گاما در این استان کمک شایانی در استریل کردن تجهیزات این صنایع و قطع وابستگی کشور در این زمینه است.

عباسی افزود : با استفاده از نیروی انسانی متخصص موجود در دانشگاههای استان فارس و ظرفیت های مناسب فرودگاهی شیراز و با ساخت راکتور آب سبک 10 مگاواتی بستر مناسبی برای تولید رادیو داروها در این استان و صادرات آن به کشورهای منطقه فراهم می شود.

براساس تفاهم نامه سازمان انرژی اتمی و استانداری فارس راکتور تحقیقاتی آب سبک 10 مگا واتی در 3 تا 5 سال آینده در شیراز ساخته می شود و سومین مرکز پرتودهی گاما کشور برای گندزدایی مواد غذایی و استریل کردن تجهیزات پزشکی در یک سال آینده در این استان ساخته می شود./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.