رئيس موزه دانشگاه شهيدچمران اهواز با بيان اين‌كه طرح‌هاي جديدي براي ساخت و قرارگيري در بخش فيزيك موزه، جهت تصويب به معاونت پژوهشي دانشگاه ارائه شده‌است، از تكميل و آماده‌سازي 3 طرح مربوط به سال گذشته خبرداد و گفت: در صورت تصويب و تخصيص اعتبار لازم، انجام اين طرح‌ها در دستوركار موزه قرار مي‌گيرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ دكتر بيژن برازنده اظهارداشت: در حال‌حاضر كارهاي پاياني روي دستگاه‌هاي تغيير و تبديل مورس، دستگاه ليزر و تغييراتي روي دستگاه كياسمااوپتيك در حال انجام است كه طي چندروز تا يك‌ماه آينده به اتمام مي‌رسد و اين دستگاه‌ها براي بازديد علاقه‌مندان در موزه در معرض ديد قرار مي‌گيرد.

 

وي درباره اين دستگاه‌ها توضيح‌داد: در دستگاه ليزر با استفاده از گاز و بسته شبه‌الماس اثرات مختلف ليزر از فاصله دور بررسي مي‌شود؛ همچنين تغيير و تبديل دستگاه مورس، ارتباطات را بررسي مي‌كند. دستگاه كياسمااوپتيك باعث ايجاد اختلال در مغز مي‌شود؛ به‌گونه‌اي كه با ايجاد اين اختلال، فرد مي‌تواند كف دست خود را بدون اين‌كه جراحت ببيند، به‌صورت سوراخ مشاهده كند و حتي قادر به مشاهده جريان خون مويرگ و ديدن اشيا از پشت دست خود است.

 

رئيس موزه دانشگاه شهيدچمران اهواز با اشاره به ارائه طرح‌هاي جديد براي توسعه بخش‌هاي فيزيك و پزشكي موزه تصريح كرد: در حال حاضر طرح‌هايي به معاونت پژوهشي دانشگاه اعلام شده‌است كه در صورت تصويب و اختصاص بودجه، كار روي آن‌ها آغاز مي‌شود. البته بيشتر وسايل و دستگاه‌هاي ابداعي در موزه با استفاده از وسايل اسقاطي ساخته مي‌شود اما قطعات الكترونيكي اين دستگاه‌ها هزينه‌بر است؛ به‌همين دليل جهت ساخت اين دستگاه‌ها به تخصيص بودجه نياز است./ع

  
برچسب ها: ساخت ، ارائه ، موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.