کارشناس سیاسی به پرس تی وی گفت واشنگتن مقصر اصلی افزایش تنش در شبه جزیره کره با هدف محاصره نظامی چین می‌باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  دون دیبار خبرنگار و فعال ضد جنگ امریکایی در گفتگو با پرس تی وی گفت: «آمریکا دستکم پس از انقلاب در چین در اواخر دهه ۱۹۴۰ میلادی، در تلاش برای محاصره نظامی چین بوده است.»

دیبار گفت: «حضور امریکا در جنگ دهه ۱۹۵۰ در شبه جزیره کره نیز در واکنش به انقلاب در چین بوده است.»

وی معتقد است که دخالت نظامی امریکا در شماری از کشورهای قاره آسیا از جمله در افغانستان، پاکستان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و فیلیپین نیز با همین هدف صورت گرفته است.

جنگ لفظي بين واشنگتن و پيونگ يانگ پس از استفاده از ۲ بمب افکن رادار گريز بي ۲ و بي ۵۲ با قابليت حمل کلاهک هسته‌اي در رزمايش مشترک امريکا و کره جنوبي شدت يافت.

ستاد کل ارتش کره شمالي روز پنج‌شنبه (۱۵ فروردين) با انتشار بيانيه‌اي اعلام کرد تهديدهاي امريکا «با حملات هسته‌اي شديد متنوع، سبکتر و کوچکتر در هم خواهد شکست.»

همچنین ارتش کره شمالي اعلام کرد در پاسخ به تهديدهاي واشنگتن و اعزام برنامه ‌ريزي شده يک سامانه موشکي پيشرفته بالستيک به جزيره گوام در اقيانوس آرام، تاييديه نهايي براي حمله هسته‌اي به امريکا را دريافت کرده است.

همچنين در پي لفاظي هاي جنگ طلبانه اخير کره شمالي، پنتاگون اعلام کرد وزارت دفاع امريکا سيستم ضد موشکي پيشرفته خود را در جزيره گوام در اقيانوس آرام مستقر مي‌کند.

پنتاگون اعلام کرد که اين سامانه موشکي «به عنوان يک حرکت بازدارنده براي تقويت وضعيت دفاع منطقه ‌اي امريکا عليه تهديد موشک‌هاي بالستيک منطقه ‌اي کره شمالي مي‌باشد.»

اين سامانه از يک سکوي پرتاب موشک که روي يک کاميون قرار دارد، مکمل موشک‌هاي رهگيري و رادار اي ان/تي پي واي-۲ و يک سامانه يکپارچه کنترل آتش تشکيل شده است.
برچسب ها: آمریکا ، کره ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار