سرعت انبساط جهان در حالت افزايش است و كهكشانها از هم دور مي شوند و اگر به همين منوال پيش برود اين انبساط تا ابد ادامه پيدا خواهد كرد.

دكتر بهرام مبشر، كيهان شناس و نماينده آژانس فضايي اتحاديه اروپا در ناسا در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: با برخورد كهكشان ها به همديگر، كهكشان هاي بزرگتر و با ستاره هاي بيشتري به وجود مي آيد و كهكشان ما حاصل برخورد كهكشان هاي زيادي است كه در گذشته بوجود آمده است و اگر كهكشاني را پيدا كنيد كه 13 ميليارد سال نوري با ما فاصله دارد در حقيقت در ابتداي سال پيدايش جهان هستيم.

وي با بيان اينكه انسان مي تواند با قدرت تفكر و علم خود به جاهاي عميقي در علم برسد افزود: نتيجه شكست باعث پيروزي انسان مي شود و انسان نبايد از شكست دلسرد شود و بدتر از شكست براي انسان عدم سعي او براي موفقيت است.

مدير پروژه تلسكوپ فضايي هابل تصريح كرد: پروژه فرا ژرف هابل را با همكاري تيمي از متخصصين برجسته نجوم دنيا شروع كرده ايم و در اين پروژه عميقترين تصاوير فرا ژرف را به وسيله تلسكوپ هابل را كه در نقطه اي قرار داديم دريافت مي كنيم و بعداز مدتها توانستيم 400 سات نور دريافت كنيم.

وي ادامه داد: پروژه ساخت تلسكوپ 30 متري كه با همكاري دانشگاه كاليفرنيا،‌هند، چين و ژاپن در حال اجرا شدن است و ساختمان اين تلسكوپ نكته جالب توجه است كه توسط يك مهندس ايراني طراحي و محاسبه مي شود./ح

برچسب ها: کهکشان ، تلسکوپ ، هابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار