وزير علوم ، تحقيقات و فناوري گفت : كليه ارز و شهريه دانشجويان بورسيه خارج از كشور و همچنين مقرري و شهريه دانشجويان بورسيه داخل كشور با همكاري بانك مركزي ، معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهوري و نيز وزير اقتصاد و دارايي در روزهاي پاياني سال گذشته پرداخت شد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي وزارت علوم دكتر كامران دانشجو در ديدار نوروزي جمعي از مديران وزارت علوم و سازمان اموردانشجويان  افزود :  تمام ارز سال 91دانشجويان بورسيه خارج از كشور پرداخت شده است  و همچنين ارز شش ماهه اول سال 1392 اين دانشجويان نيز در حال پرداخت است كه در چند روز آينده در اختيار آنان قرار خواهد گرفت  .

وزير علوم با اعلام اينكه   شهريه معوقه سال 1391 تمام دانشجويان بورسيه خارج از كشور كه 407نفر بودند نيز پرداخت شده است افزود : تمام شهريه و مقرري  دانشجويان بورسيه داخل كشور در اواخر  اسفندماه سال گذشته در اختيار دانشگاهها قرار گرفته است .

دكتر دانشجو با اشاره به پيگريهاي انجام شده براي ساماندهي مناسب اعتبارات پژوهشي در جهت رفع مشكلات كشور گفت : با تلاشهاي صورت گرفته در شوراي علوم ، تحقيقات و فناوري براي اولين بار رديف بودجه مستقل براي طرح هاي كلان ملي پژوهش و فناوري مصوب شوراي عالي عتف در لايحه بودجه سال 1392 ايجاد شده است .

وي افزود:رديف بودجه مستقل براي طرحهاي كلان ملي پژوهشي  در قالب اعتبارات وزارت علوم در لايحه بودجه سال  1392  به  تصويب هيات دولت رسيده و اين موضوع مورد حمايت نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي نيز هست.

وزير علوم با اشاره به مسئوليت بزرگ جامعه دانشگاهي در جهت ايجاد آگاهي و شور و  نشاط در فضاي انتخابات رياست جمهوري گفت : همه مسئولين دانشگاهها و مراكز آموزش عالي بايد تلاش كنند كه جامعه دانشگاهي اعم از اساتيد ، دانشجويان و كاركنان بتوانند در ايجاد فضاي مشاركت حداكثري و  حماسه اي سياسي نقش ايفا كنند.

دكتر كامران دانشجو با اشاره به موفقيت هاي بسيار درخشان دانشگاهها و مراكز پژوهش و فناوري در سال 1392گفت : در سال گذشته رتبه علمي ايران در سطح جهان دوبار ارتقا يافته است بطوريكه اكنون در پايگاه IsI   در رتبه 17  توليد علم جهان و اول منطقه و در پايگاه اسكوپوس نيز  در رتبه 15توليد علم جهان و اول منطقه قرار داريم .

وي افزود : اين موفقيت ها و سرعت رشد علمي در تاريخ آموزش عالي بي نظير است كه با تلاش بسيار جدي اعضاي هيات علمي  و دانشجويان اين مرزو بوم صورت مي گيرد و در عين حال بيانگر پويايي و شادابي در سطح دانشگاههاست.

وزير علوم با اشاره به تلاشهاي صورت گرفته براي ارتباط  دانشگاه و صنعت و حوزه و كاربرد در سال گذشته گفت : اقدامات انجام شده براي ارتباط دانشگاه و صنعت و حوزه كاربرد بسيار موفق بوده است و بيانگر جهت گيري صحيح دانشگاه در جهت رفع مشكلات كشور است هرچند هنوز تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله زيادي داريم. /ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۳ آبان ۱۳۹۳
همگی تایید میکنند در این سالهای اخیر و خصوصا امسال تعداد شاغل به تحصیل شدن در مقطع دکتری بسیار بسیار ساده ت از سالهای دورتر شده است ،( بیش از 12 هزار نفر پذیرش صرفا دانشگاه آزاد امسال که حتی بسیار افرادی که هنوز پایان نامه فوق لیسانس خود را انجام نداده و یا دفاع نکرده اند و حتی یک مقاله و حتی ترجمه یک مقاله را ندارند در مصاحبه ها قبول شده اند)،
در دولتهای پنجم و ششم و هفتم و هشتم که حتی ما تقریبا در اکثر رشته ها هیچ دانشجوی دکتری داخل نمیگرفتیم ارزش یک دکتری چقدر با دکتری حال حاضر یا 2-3 سال آینده که اینها دکتری میگیرند بسیار متفاوت است . این بدین معنی است که ارزش مادی و معنوی هر یک بورسیه برای افراد، در دولتهای گذشته از لحاظ ارزش معنوی و مادی و اهمیت ان، به ترتیب مثلا حدود 1000 و 700 و 400 و 300 دانشجو در سالهای اخیر است.