همه روزه مردم در حال رعایت رژیم هایی برای کاهش وزن بدنشان هستند اما گاهی اوقات به ویژه در مکان های عمومی رعایت رژیم غذایی امکان پذیر نیست در این مواقع راهکارهایی به کمک افرادی می آید که می خواهند رژیم غذایی خود را حفظ نمایند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران و به نقل از ساینس دیلی، برای کم خوردن انواع غذاها می توان کارهایی مثل اینکه قبل از آغاز به خوردن غذا یک لیوان آب نوشید زیرا سبب می شود تا معده تا حدودی پر شود و فرد کمتر اشتها به خوردن داشته باشد. همینطور اینکه فرد با دستی که با آن نمی تواند بنویسد غذا بخورد مثلاٌ فرد چپ دست با دست راست غذا بخورد و برعکس زیرا باعث می شود تا نتواند سریع غذا بخورد و مجبور به آهسته خوردن غذا می شود و پس از حدود پانزده دقیقه از شروع غذا خوردن مغز فرمان سیر شدن را صادر می کند.

گفتنی است که نباید در زمان خوردن غذا جلوی تلویزیون نشست زیرا سبب می شود تا فرد خیلی بیشتر از میزانی که باید غذا بخورد ، همینطور فرد نباید ایستاده و یا در حال راه رفتن غذا بخورد زیرا هم بیشتر می خورد زیرا در همان زمان در حال مصرف انرژی است و بدن فرمان می دهد تا بیشتر بخورد و هم سبب بروز مشکلات گوارشی برای او می شود.

برای کمتر خوردن غذا استفاده از انواع فیبرها بسیار مفید است زیرا آنها دارای حجم بالایی هستند مانند کاهو و در نتیجه سبب می شود تا معده زودتر پر شود و فرد احساس سیری نماید./ح
 





برچسب ها: غذا ، اضافه وزن ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار