"رسوايي" فيلم خوش ساختار عارفانه و اجتماعي است كه با مانور روي سليقه و باورهاي مخاطب، فيلم را پرتماشاگر مي كند.

"جبار آذين" منتقد سينما، در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص فيلم سينمايي "رسوايي" ساخته "مسعود ده نمكي" گفت: فيلم عارفانه و اجتماعي "رسوايي" حركت سينمايي سازنده سه گانه اخراجي ها را در مسير شناخت زبان سينما و قابليت هاي آن براي تصوير قصه ها، غصه ها و توانايي داستان گويي به بيان سينما و فرهنگ روز جامعه باز هم رو به جلو نشان مي دهد.
وي افزود: ده نمكي كه از منظر تفكر و تعلق با مضامين ديني، آييني، باورهاي اعتقادي، ايماني و پايبندي به دنياي معنا آشناست با كار تئوريك و كسب تجربه هاي اجرايي، مشاهداتي و شناخت عيني از مناسبات انساني جامعه توانايي هاي خود را به حدي رسانده كه اكنون قادر است با انتخاب هوشيارانه سبك ها و قالب هاي سينمايي و ريختن انواع محتواها در قالب قصه هاي مردم پسند، فيلم هاي تأثيرگذار روز اجتماعي بسازد و همچنان تماشاگر را به سالن هاي سينما بكشاند.
وي در ادامه تصريح كرد: فيلم عارفانه و اخلاقي "رسوايي" گرچه در نگاه كلي به لحاظ مضمون مشابه هايي در سينماي ايران و جهان دارد ولي در تحليل پرداخت و روايت از بسياري از آن ها گوياتر و جذاب تر است.
وي بيان كرد: به ويژه در اين عرصه با عبور اخلاقي از مميزي هاي اجتماعي و انساني از جاده معنويت گرايي به دور نيفتاده است.
وي اظهار داشت: فيلم خوش ساختار "رسوايي" ساختار سينمايي و فيلم نامه اي خوب همراه با مضمون جذاب دارد كه با مانور روي سليقه و باورهاي مخاطب فيلم را پرتماشاگر مي كند.
"آذين" بيان كرد: بازي هاي خوب بازيگران اصلي به ويژه اكبر عبدي و فضاسازي هاي فيلم همه در انتقال قصه آن كمك كرده است.
وي ادامه داد: گرچه در جاهايي فيلم به سوي مؤلفه هاي امتحان پس داده سينماي فيلم فارسي و شعارگويي ميل مي كند ولي با هوشياري و هدايت درست "ده نمكي"، "رسوايي" در اين ورطه نيفتاده و با غلظت كشيدن به محتوا و ساختار و پررنگي موضوعات روز علي رغم تعدد سوژه هاي فرعي همچنان روي خط اصلي داستان حاج يوسف و دخترك سر به هوا حركت كرده و هدف هايش را به تماشاگر منتقل مي كند.
وي در پايان خاطرنشان كرد: "رسوايي" باز هم ركورد فروش در سينماي ايران را خواهد شكست چرا كه ساختار و محتواي مردمي دارد./ي2
برچسب ها: رسوایی ، ده نمکی ، آذین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.