كساني که سي ام اسفند به دنيا آمده اند مي توانند امسال روز تولشان را جشن بگيرند.زيرا امسال ماه اسفند سي روزه است.

به گزارش خبرنگار گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛علي ابراهيمي سراجي روئيت گر هلال ماه در خصوص سال کبيسه گفت:در واقع سال کبيسه از واژه ي کبس به معناي چاهي که از خاک پر شده است گرفته شده و منظور از آن ميزان ساعت هاي اضافي ميباشد که يک روز کامل را تشکيل نمي دهند و هر چند سال يک بار زماني که اين ساعت هاجمع شده و يک روز مي شود،يک روز آخرين ماه سال مي افزايد.
امير اله ماني کارشناس نجوم نيز در همين راستا اظهار داشت: يک سال مدت زماني است که خورشيد در حرکت ظاهري خود به دور زمين يک دور کامل را پشت سر مي گذارد و درست در لحظه اي که خورشيد در مدار خود به نقطه ي اعتدال بهاري مي رسد به آن تحويل سال مي گويند.
ابراهيمي سراجي عنوان کرد مدت زماني که طول مي کشد تا خورشيد به اين نقطه برسد را مي گويند سال شمسي حقيقي که مقدار زمان ثابتي نيست و به دليل تاثيرات مختلف نجومي روي زمين اين مدت زمان ثابت باقي نمي ماند.
اله ماني تاکيد کرد در واقع اين عوامل موجب مي شود تا ما در طول يک سال 365 روز کامل نداشته باشيم و گاهي کمي کمتر و گاهي کمي بيشتر است به همين دليل سال کبيسه نيز بين 4 تا 5 سال متغير است.
ابراهيمي سراجي خاطرنشان کرد قاعده اي که براي تقويم نويسي تقويم هجري شمسي وجود دارد اين تقويم را به يکي از تقويم هاي مشهور و معتبر دنيا تبديل کرده است زيرا قاعده اي به نام نوروز تحليلي در آن جاي گرفته است ./ز2
برچسب ها: تولد ، کبیسه ، اسفند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.