خبرنگار اي بي سي نيوز تصريح کرد،ادعاي مقامات اين کشور مبني بر وجود تسليحات کشتار جمعي در عراق ادعايي بي اساس بود و در جنگ عراق هزاران نظامي آمريکايي کشته و زخمي شده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ "باب وود راف" خبرنگار شبکه تلويزيوني اي بي سي نيوز که به همراه نيروهاي آمريکايي از شروع جنگ عراق در اين کشور حضور داشته است به مناسبت دهمين سالگرد اشغال عراق در مصاحبه با شبکه اي بي سي نيوز گفت بسيار دشوار است که بتوان تصور کرد که ده سال پيش جنگ عراق شروع شد. من هم بهمراه نيروهاي دريايي آمريکا بعنوان خبرنگار وارد عراق شدم. به ما دستور داده شده بود که ماسک هاي مقابله با سلاح هاي شيميايي بپوشيم اما بعد متوجه شديم که خبرها درباره وجود سلاح هاي شيميايي در عراق دروغ بوده است.

خبرنگار اي بي سي نيوز در ادامه گفت ارتش آمريکا در جنگ عراق نشان داد که در جنگ هاي شبانه از هر ارتشي در جهان تواناتر است چون امکانات گسترده اي براي جنگ در طول شب در اختيار دارد. اما بسياري از نيروهاي آمريکايي در جنگ عراق شاهد وقوع تراژدي بودند چون دوستان و نزديکان خود را در برابر چشمانشان در اين جنگ از دست دادند.
خبرنگار شبکه اي بي سي نيوز افزود هيسوز دلسولار يکي از تک تيراندازان نيروي دريايي آمريکا بود که در روزهاي اول جنگ عراق وارد اين کشور شد. اين جوان بيست ساله در همان روزهاي اول جنگ عراق کشته شد.
باب وود راف گفت من به مدت سه سال بعنوان خبرنگار در جنگ عراق حضور داشتم علت خروج من از عراق هم انفجار ميني در مسير خودروي حامل ما بود که بعد از اين انفجار به مدت سي و شش روز بي هوش بودم. بعد از آن به صدها هزار نفر از افرادي پيوستم که در جنگ عراق زنده مانده بودند اما زخم هاي جنگ را با خود داشتند.
خبرنگار اي بي سي نيوز افزود بعد از خروج من و بسياري از نظاميان زخمي شده آمريکا از عراق جنگ در اين کشور بدون ما ادامه داشت و هر روز وضع جنگ عراق پيچيده تر مي شد و ابعاد آن چنان پيچيده و گسترده مي شد که تصور آن براي همه غيرممکن بود.

روبرت ميلتن برگ سرگرد بازنشسته ارتش آمريکا هم به خبرنگار اي بي سي نيوز گفت در جنگ عراق شاهد مرگ دوستان نزديکمان در برابر چشمانمان بوديم.

خبرنگار اي بي سي نيوز گفت زماني که باراک اوباما در سال دو هزار و هشت به قدرت رسيد قول داد که همه نظاميان آمريکا را از عراق خارج کند سه سال بعد وي خروج نيروهاي آمريکايي را از عراق شروع کرد. همکاران ما که شاهد خروج نيروهاي آمريکايي از عراق بودند گزارش هاي زيادي درباره شادماني نظاميان آمريکا بعد از خروج از عراق منتشر کردند. اما بسياري از نظاميان آمريکا بعد از بازگشت به خانه هايشان با مشکلات زيادي مواجه شدند و خانواده هاي زيادي هم بودند که اعضاي آنها هرگز از جنگ عراق بازنگشتند.

پيتر گرالي ژنرال بازنشسته آمريکا که دو بار به جنگ عراق اعزام شده است به خبرنگار اي بي سي نيوز گفت بيش از پانصد نامه تسليت براي خانواده هاي نظاميان آمريکايي نوشته است. وي گفت اين اقدام بسيار دردآور بوده است.

خبرنگار شبکه اي بي سي نيوز گفت از زمان شروع جنگ عراق و افغانستان هزاران نفر در اين جنگ ها زخمي شده اند همچنين حدود هفتاد هزار نفر از نظاميان آمريکا هم دچار بيماري هاي رواني بعد از جنگ شده اند. وي گفت ما هرگز قبل از شروع جنگ پيش بيني چنين عواقبي را نکرده بوديم. ما حتي قادر نبوديم پيش بيني کنيم که اين جنگ ها تا چه زماني ادامه خواهند داشت.
شبکه اي بي سي نيوز تصريح کرد اين هفته با دهمين سال اشغال عراق مصادف است جنگي که در آن چهار هزار و چهار صد و هشتاد و هشت نظامي آمريکا کشته و بيش از سي و دو هزار و دويست و بيست و يک نظامي هم زخمي شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار