یکی از اعضای کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه هشدار داد: کره شمالی مجهز به یک موشک بالستیک است که می‌تواند آمریکا را هدف قرار دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران مایک راجرز نماینده کنگره آمریکا همچنین ابراز نگرانی کرد که رهبر جوان کره شمالی سعی دارد خود را به ارتش کره شمالی اثبات کند و واشنگتن نمی‌تواند در مورد ثبات وی مطمئن باشد.

راجرز به شبکه خبری سی ان ان گفت: آنها قطعا یک موشک بالستیک دارند که می‌تواند به سواحل ایالات متحده برسد. البته وی در سخنانش مشخص نکرد که منظورش از سواحل آمریکا، ایالات آلاسکا و هاوایی است یا ساحل غربی آمریکا.

راجرز افزود: ما با یک رهبر 28 ساله روبرو هستیم که در تلاش است خود را به ارتش ثابت کند و ارتش کره شمالی نیز برای منافع خود مایل به اتخاذ مواضع تند است و ترکیب این موارد بسیار بسیار خطرناک خواهد بود.

کره شمالی موشک‌هایی را آزمایش کرده که می‌تواند کره جنوبی یا ژاپن را هدف قرار دهد اما هنوز توان خود را برای شلیک موشکهایی که به خاک آمریکا برسند، نشان نداده است.

همچنین مشخص نیست که کره شمالی با تبدیل کردن یکی از دستگاههای هسته‌ای که آزمایش کرده به یک کلاهک موشکی چقدر فاصله دارد.

یک هفته پس از تهدید پیونگ یانگ مبنی بر یک حمله هسته ای «پیشگیرانه» علیه دشمن دیرینه خود، آمریکا اعلام کرد: وضعیت دفاعی خود را در برابر حمله موشکی احتمالی از سوی کره شمالی تقویت خواهد کرد.

چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا گفت: 14 سیستم رهگیر دیگر تا سال 2017 در آلاسکا مستقر خواهند شد که تعداد سیستمهای موجود در امتداد سواحل کالیفرنیا و آلاسکا را افزایش خواهد داد.

راجرز گفت: این چیزی است که ما باید آن را جدی بگیریم و شما می‌توانید ببینید که آنها به دنبال برخی اقدامات تحریک آمیز در طول مرز بوده و تعدادی جزیره وجود دارد که آنها علاقه مند به آنها هستند.

راجرز اذعان کرد که آمریکا درباره کیم جونگ ایل پدر کیم جونگ اون اطلاعات بیشتری داشته است.
وی افزود: ما از ثبات رهبر 28 ساله کره شمالی چیزی نمی‌دانیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار