معاون وزیر نفت گفت: به همت دولت های نهم و دهم کشور در تولید و مصرف بنزین به نقطه سر به سر رسیده و توانایی تامین نیازهای داخلی به این محصول فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، علیرضا ضیغمی افزود: در سال 85 مصرف بنزین 73 میلیون و 500 هزار لیتر در روز بود که با اجرای هدفمندی یارانه ها در سال 89 به 61 میلیون و 210 هزار لیتر کاهش یافت.
وی ادامه داد: با راه اندازی پالایشگاه های تبریز، لاوان، بندرعباس و اصفهان در آینده ای نزدیک رقم تولید بنزین در کشور به 70 میلیون لیتر در روز می رسد .
وی اضافه کرد: هم اینک یک میلون و 850 هزار بشکه نفت در پالایشگاه های ایران به فراوردهای مختلف تبدیل می شود.
معاون وزیر نفت اظهار کرد: تحریم های دشمنان علیه ایران اسلامی موجب شد تا از ظرفیت های داخلی بیش از پیش استفاده شود و در این زمینه دولت های نهم و دهم روند توسعه را در حوزه نفت و گاز را افزایش داد.
ضیغمی بیان کرد: همچنین تا آغاز دولت نهم در کشور 7 میلیون و 900 هزار لیتر گاز مایع تولید می شد که این رقم در حال حاضر با توجه دولتمردان به 12 میلیون و 500 هزار لیتر رسیده است.
وی خاطر نشان کرد: تا قبل از بهره برداری از پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند هیچ نوع محصول پروپلین در کشور تولید نمی شد و تولید این محصول توسط این پالایشگاه یک میلیون و 800 هزار تن است./س

برچسب ها: بنزین ، پالایشگاه ، شازند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.