در مقاله زير به معرفي کامل جنيفر لارنس و فعاليت هاي هنري او مي پردازيم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، 

نام: جنيفر شريدر لارنس
متولد: 15 آگوست 1990 ميلادي در لوئيزويل آمريکا
قد: يک متر و هفتاد و دو سانتي متر

معرفي

جنيفر لارنس در 15 آگوست سال 1990 ميلادي در لوئيزويل ايالت کنتاکي آمريکا ديده به جهان گشود و داراي دو برادر بزرگتر از خود با نامهاي بن و بلين است.
پدر وي، گري لارنس از کارخانه داران سيمان در آمريکا بوده که برحسب مشکلات مالي با ورشکستگي مواجه شده است.


دوران کودکي و آغاز بازيگري

لارنس دوران کودکي را در همان شهر لوئيزويل گذراند و سپس با حضور در تئاترهاي محلي در جهت ورود به عالم هنر، تلاش هاي مستمري صورت داد.
در 14 سالگي جنيفر تصميم جدي و راسخ براي بازيگر شدن را گرفت و با تشويق والدينش به شهر نيويورک رفت تا در آژانس هاي استعداديابي بازيگري حضور به هم رساند.
لارنس تحصيلات متوسطه در دبيرستان کامرر را دو سال زودتر از مهلت معمول به پايان رسانيد و پس از آن خود را آماده حضور در دانشگاه و آن هم در رشته مورد علاقه اش يعني بازيگري کرد.


آغاز فعاليت هنري

لارنس هيچگاه درس بازيگري درام را تجربه نکرده و سعي داشته تا آن را به صورت تجربي فرا بگيرد و اولين تجربه بازيگري اش را در کمدي تلويزيوني بيل انگوال در سال 2006 ميلادي آغاز کرد که توانست نظر کارگردانان مطرح در عرصه سينما و تلويزيون را به سمت خود جذب کند.
در خلال سالهاي 2006 تا 2007 ميلادي، لورنس تجربه حضور به عنوان بازيگر مهمان را در تعداد بسياري از مجموعه هاي تلويزيوني تجربه کرد که از آن جمله مي توان به "شهر کمپاني"، "ديگر نمايشي در دبيرستان نيست"، "راهب"، "معتدل" و "مورد سرد" اشاره کرد.


فعاليت در سينما

لارنس حضور در عرصه سينما را در سال 2008 ميلادي و پس از بازي هاي خوب در سريال هاي تلويزيوني تجربه کرد و توانست در اين سال در 3 فيلم بلند سينمايي حضور پيدا کند.
وي در اين سال در سه فيلم "پارتي باغ"، "خانه پوکر" و "دشت سوزان" به ايفاي نقش پرداخت که حضور لورنس در دو پروژه اول و دوم، صرفا تجاري و بدون وزن و درونمايه هنري بود.
اما بازي مطلوب لارنس در "دشت سوزان" افق هاي بسياري را براي موفقيت لورنس در سينما بازي کرد و در واقع "دشت سوزان" سکوي پرتاب لورنس به افق هاي دوردست در عالم سينما محسوب مي شود.
لارنس به خاطر ايفاي نقش ماريانا در "دشت سوزان" به کارگرداني گليرمو آرياگا توانست جايزه مارسلو ماستروياني فستيوال ونيز را از آن خود کند.


حضور در راس

لارنس در سال 2010 توانست هنر بازيگري خود را به شيوه اي عالي نشان دهد، چرا که توانست فرصت حضور در نقش اول درام "زمستان استخوان سوز" در اين سال را کسب کند.
لارنس در زمستان استخوان سوز نقش "ري دالي"، دختري نگران از آينده خانواده اش را بازي مي کند که درصدد است تا خانواده اش را از مشکلات اجتماعي که براي آنها رخ داده نجات دهد.
هنر بازي لارنس در ابتداي فعاليت هنري اش کاملا در "زمستان استخوان سوز" بروز کرد و وي توانست در بخش بهترين بازيگر نقش اول زن در جشنواره هايي همچون اسکار، گلدن گلوب و اتحاديه صنفي بازيگران را بدست آورد و حتي جوايزي را از فستيوال هاي معتبر از جمله شيکاگو، پالم اسپرينگز، تورنتو و ونکوور بدست آورد.



بازگشت به دنياي تجاري

پس از "زمستان استخوان سوز" افق هاي جديدي براي بازيگري لارنس گشوده شد و پيشنهادهاي بسياري براي حضور وي در فيلم هاي تجاري صادر شد.
لورنس در دو فيلم "همچون ديوانه ها" و "سگ آبي" به ايفاي نقش پرداخت که در "سگ آبي"، تلاش کرد تا با استفاده از فرصت بازي در کنار ستارگان بزرگ عالم سينما همچون "مل گيبسون و جودي فاستر" بار ديگر هنر خود در بازيگري را به اثبات برساند.
حضور لورنس در دو پروژه فوق، هيچگونه افتخاري را از لحاظ هنري عايد اين بازيگر نکرد و تنها نظر کارگردانان تجاري سينما را نسبت به استفاده از اين بازيگر در فيلم هاي گيشه اي جلب کرد.
در همان سال، لورنس در فيلم تجاري ديگر با ژانر کميک استريپي به نام "مردان ايکس: کلاس اول" را تجربه کرد که توانست به يکي از پرفروش ترين فيلم هاي اين سال از لحاظ فروش در گيشه تبديل شود.


تجربه فوق العاده ديگر در "عطش بازي"

سال  2012 ميلادي سالي کاملا درخشان براي لارنس هم از لحاظ تجاري و هم از لحاظ هنري محسوب مي شود و او توانست موفقيت هاي بي نظيري را در اين سال کسب کند.
در تابستان 2012 ميلادي، فيلم "عطش بازي" به کارگرداني گري راس و با حضور لورنس موفقيت بي نظيري را در گيشه ها عايد سرمايه گذاران اين پروژه سينمايي کند و به فروش 400 ميليون دلاري تنها در آمريکا دست يابد.
لارنس در همان سال در 2 فيلم نه چندان شاخص و با مضموني ترسناک به نامهاي "خانه اي در انتهاي خيابان" و "شيطاني که تو مي شناسي" نيز حضور يافت که چندان مورد استقبال قرار نگرفت.



اوج فعاليت هنري

اما اوج فعاليت هنري مربوط مي شود، به حضور لورنس در جديدترين اثر ديويد اُ. راسل که "دفترچه اميدبخش" نام دارد.
لارنس در "دفترچه اميدبخش" در کنار بازيگراني همچون رابرت دنيرو و برادلي کوپر به بازي پرداخت و يکي از اصلي ترين علل موفقيت تجاري و هنري اين پروژه محسوب مي شود.
به گفته ريچارد کارليس منتقد روزنامه تايم، تنها علتي که همه فيلم "دفترچه اميد بخش"را تا انتها مشاهده مي کنندف حضور لارنس درصدر بازيگران اين فيلم است.
لارنس به خاطر بازي بي نظيرش در "دفترچه اميدبخش"، توانست جوايز معتبري همچون اسکار و گلدن گلوب را تنها در 22 سالگي کسب کند و اميدوار به آينده اي درخشان در عرصه سينما باشد.

پروژه هاي آينده

لارنس برنامه سينمايي سنگيني را در سالهاي 2013 و 2014 ميلادي داراست و در 2013 در فيلم هاي "سرنا"، قسمت دوم "عطش بازي" و فيلم جديد "ديويد اُ. راسل" که هنوز نامي براي آن انتخاب نشده، بازي خواهد کرد و در سال 2014 نيز سري جديد "مردان ايکس" با بازي لورنس را از اين بازيگر شاهد خواهيم بود.

زندگي خصوصي

لارنس تاکنون با کسي ازدواج نکرده و تنها به مدت کوتاهي با هنرپيشه اي انگليسي به نام "نيکولاس هولت" روابطي مخفيانه را تجربه کرده است، اما طبق اظهاراتش هيچگاه دوست ندارد زندگي شخصي اش کانون توجه طرفداران وي شود.

نيکولاس هولت
لارنس در ابتداي آغاز دوران بازيگري اش در شهر نيويورک اقامت داشت، اما با رونق گرفتن کارش به منطقه سانتا مونيکا در ايالت کاليفرنيا مهاجرت کرده و هم اکنون در اين منطقه ساکن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار