برگزاری نمایشگاه نشریات تخصصی گامی مهم است که می‌تواند نشانگر توجه ویژه‌ای باشد که در محاسبات رسانه ای کشور برای این رسانه‌ها در نظر گرفته شده است.

 

 

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد ، به نقل از ستاد خبری اولین نمایشگاه نشریات تخصصی «مراد عنادی» کارشناس رسانه، مدرس ارتباطات و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز، در حاشیه برگزاری این نمایشگاه درباره لزوم برپایی نمایشگاه نشریات علمی و تخصصی در کشور، گفت: اگر نوعی طبقه بندی برای رسانه ها داشته باشیم که عمومی و تخصصی را شامل شود، برگزاری نمایشگاه نشریات تخصصی گامی مهم است که می‌تواند نشانگر توجه ویژه‌ای باشد که در محاسبات رسانه ای کشور برای این رسانه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی نفس برگزاری چنین نمایشگاهی را نشان دهنده توجه معاونت مطبوعاتی به جایگاه نشریات تخصصی دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه در عرصه رسانه و علوم مختلف، نشریات تخصصی جایگاه ویژه ای دارند، به نظر می رسد که برگزاری این نمایشگاه کمک می کند تا به این نوع رسانه های مغفول مانده، توجه بیشتری شود.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به ارتباط نقش نشریات تخصصی در تولید علم در کشور، اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر به لحاظ تولید علم رشد قابل توجهی داشته است و بخشی از انعکاس این موفقیت ها به نقش نشریات تخصصی در این حوزه بر می‌گردد، همچنان که این نشریات در انتقال علم و دانش نیز موثرند؛ بنابراین باید در کنار برپایی نمایشگاه سراسری مطبوعات، نمایشگاه نشریات تخصصی را نیز برگزار کرد.

مدیرکل امور فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ادامه داد: برپایی نمایشگاه نشریات تخصصی، این نشریات را به ارتقای کیفی مطالب و محتوایشان نیز سوق می‌دهد.

عنادی به توجه مخاطبان نسبت به نشریات تخصصی در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: با برپایی نمایشگاه نشریات تخصصی، مخاطبان این نشریات تا حدودی از قشر خاص به سوی مردم عادی نیز کشیده می شود که همین امر به بالا بردن سطح دانش جامعه نیز می انجامد./س

برچسب ها: اهمیت ، رسانه ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.