مسئول دولتي يمن روز دوشنبه خسارت ناشي از حملات خرابکانه به خطوط انتقال نفت و گاز اين کشور را در سال 2012 بيش از سه ميليارد و يکصد ميليون دلار اعلام کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري شين‌هوا ،  روزنامه يمني الثوره به نقل از عبد السلام کامل  از مسئولان وزارت نفت  يمن نوشت حملات تروريست ها و انفجار خطوط انتقال نفت و گاز اين کشور در سال ميلادي گذشته ، سه ميليارد  و صد و شصت و شش ميليون  دلار به اين کشور خسارات وارد کرده است . مسئول يمني تاکيد کرد  حملات خرابکارانه در بخش تاسيسات نفتي  و خطوط انتقال نفت و گاز  روند توليد را درکشور متوقف کرده  و خسارات زيادي به اين بخشهاي مختلف توليد  و صادرات کشور وارد کرده است . مسئول يمني تصريح کرد  انفجار خطوط انتقال نفت و گاز سبب شده است عمليات انتقال  روزانه نزديک به صد هزار بشکه نفت  و صادرات آن به خارج متوقف شود . بر اساس گزارش روزنامه الثوره ، مسئول نفتي يمن  تاکيد کرد توليد  نفت اهميت بسيار زيادي براي  اقتصاد يمن دارد .
 عناصر مسلح وابسته به القاعده و   قبايل محلي در سال 2012 بسياري از خطوط  اصلي و فرعي انتقال نفت و گاز در يمن را منفجر کردند .
 از ابتداي مارس تاکنون خطوط انتفال نفت در استان مآرب در صد و هفتاد کيلومتري شرق صنعا دست کم سه بار هدف حملات تروريستي و خرابکارانه  قرار گرفتند .فروش نفت منبع اصلي درآمد يمن  است .







برچسب ها: بین الملل ، نفت ، گاز ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار