وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينکه در سال 91 وابستگي اقتصاد کشور به درآمدهاي نفتي 50 درصد کاهش يافت، افزود: اين امر سبب بروز اختلالات در صنايع مختلف به ويژه خودرو شده و در سال آينده هيچ صنعتگري نبايد دنبال ارز مرجع باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، مهدي غضنفري امروز در مراسم رونمايي چند محصول جديد سايپا اظهار داشت: در سال 91 اتفاق بزرگي در اقتصاد کشور افتاد که از تبعات فاز اول هدفمندي است.

وي افزود: در اين سال وابستگي به ارز نقدي 50 درصد کاهش يافت در حاليکه درآمد نفتي در سال 90، 100 ميليارد دلار بود در سال 91 به کمتر از 50 ميليارد دلار رسيد.

غضنفري تصريح کرد: اين اتفاق تبعاتي در بخش هاي مختلف از جمله صنعت خودرو داشت، اما نکته مثبت آن اين بود که اقتصاد کشور ما به تدريج در حال رهايي از وابستگي به درآمدهاي نفتي است.

وي ادامه داد: سال 92 سالي است که هيچ صنعتگري نبايد دنبال ارز نفتي باشد چرا که اقتصادي که بر مبناي ارز 1000 توماني بود دوباره باز نمي گردد و اقتصاد ارز 2500 توماني اقتصادي است که بخش خودرو بايد بخشي از ارز آن را تامين کند، يعني ديگر قيمت نفت اثري در اقتصاد ما نخواهد گذاشت.

وزير صنعت اظهار داشت: همه مي گويند صنعت خودرو بايد خيلي ارزان و مشتري مدار باشد، اما من مي گويم صنعت خودرو بايد ارزآور باشد، چرا که بايد بپذيريم اقتصاد مبتني بر صادرات غيرنفتي پويا و ماندگار است و مي تواند روي پاي خود بايستد ./عب
برچسب ها: اقتصاد ، صنعتگر ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار