مشهد/ آیت الله علم الهدی:

هدف وهابیت براندازی نسل مسلمانان از کره زمین است

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود : وهابیت به دنبال بر هم زدن وحدت اسلامی و از بین بردن نژاد و نسل مسلمانان از کره زمین است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در تجمع طلاب در محکومیت کشتار شیعیان پاکستان در سالن اجتماعات دانشگاه رضوی مشهد، گفت:

شکل‌گیری قدرت اسلام همزمان با بعثت پیامبر اسلام(ص) در شبه جزیره عربستان به عنوان نیرویی قدرتمند مطرح شد که در همان زمان این تفکر در ذهن بسیاری از فرصت‌طلبان آن زمان به وجود آمد که اگر جریان حاکمیت و سیاست در تداوم وحی قرار گیرد قطعا آنها در حوزه قدرت سهیم نیستند.

وی ادامه داد: آنها برای اینکه در صحنه قدرت دارای سهم شوند تصمیم گرفتند جریان قدرت و سیاست را از مسیر تداوم وحی خارج کنند بنابراین پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) همین مسئله سبب اصلی انحراف رهبری از مسیر امامت قرار گرفت.

علم‌الهدی متذکر شد: در طول تاریخ سیاست‌هایی که زندگی اجتماعی امت اسلام را جولانگاه خود قرار داده بود از سلسله بنی‌امیه و بنی‌عباس نشات می‌گیرد چرا که محور تمام برنامه‌ریزی‌ها و تفکرات سیاسی آنها در حقیقت براندازی و سرکوبی یک جریان فکری بود و آن جریان فکری ضرورت رهبری در تداوم وحی در امت اسلام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: هدف استعمار بریتانیا در سرزمین‌های اسلامی ریشه‌دارسازی استعمار غربی در میان امت اسلام، براندازی، متفرق کردن جامعه دینی و اسلامی و سلطه بر تمام مقدرات جامعه اسلام بود؛ بنابراین دیدیم که آنها در استراتژیک‌ترین نقطه جهان قرارگرفته و اهداف خود را دنبال می‌کردند.

وی اظهار کرد: از طرفی چیزی که بریتانیا به عنوان تجربه تاریخی در دست داشت این بود که تهاجم به امت اسلام و سرکوبی مسلمانان به وسیله قدرت‌های فیزیکی غیر اسلامی و کفرآمیز سبب انسجام و وحدت امت اسلامی می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خاتمه تاکید کرد: بنابراین وحدت مسلمانان را شناسایی و برای حمله به آن از هر روشی استفاده کردند؛ امروز نیز آنها به دنبال برهم زدن وحدت اسلامی و از بین بردن نژاد و نسل مسلمانان از کره زمین هستند که در این مسیر نیز از تفکر سلفی‌گری استفاده می‌کنند.  /س

برچسب ها: هدف ، وهابیت ، براندازی ، نسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.