عربستاني‌ها در حمايت از زنان معترض زنداني تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه پرس تي وي ؛  مردم عربستان سعودي در رياض، پايتخت اين کشور و شهر قطيف براي ابراز همبستگي با معترضان زن زنداني تظاهرات ضد رژيم برگزار کرده‌اند.

اين تظاهر کنندگان خواستار آزادي فوري گروهي از زنان بودند که هفته گذشته در شهر «بريده» بازداشت شدند. فعالان سياسي مي‌گويند که نيروهاي امنيتي سعودي بيش از 300 معترض از جمله شماري از زنان و کودکان را در اول مارس بازداشت کردند. اين حادثه پس از آن رخ داد که صدها تن از مردم شهر بريده با تجمع مقابل دفتر تحقيقات و پيگرد قانوني خواستار آزادي زندانيان سياسي شدند. اين در حالي است که مقامات سعودي ادعا مي‌کنند 161 نفر در ارتباط با تظاهرات بريده بازداشت شده و تاکنون 100 نفر از اين افراد آزاد شده‌اند. 

تظاهرات عليه خاندان آل سعود اخيرا از استان الشرقيه به ديگر بخش‌هاي عربستان سعودي گسترش يافته است و مردم بريده تهديد کرده‌اند که انقلابي عليه اين رژيم به راه اندازند. در تظاهرات هفته گذشته در بريده برخي معترضان تصاوير محمد بن نايف، وزير کشور عربستان سعودي را به آتش کشيدند.

عفو بين‌الملل نيز اکتبر 2012 از مقام‌هاي عربستان سعودي خواست به «سرکوب مکرر تلاش مردم اين کشور براي برگزاري تظاهرات عليه بازداشت‌هاي خودسرانه گسترده در اين کشور پايان دهند» و به حق مردم براي برگزاري تظاهرات مسالمت‌آميز احترام بگذارد. فعالان سعودي مي‌گويند بيش از 30 هزار زنداني سياسي در سراسر اين کشور در حبس هستند که اکثر آنها بدون اتهام يا محاکمه در پشت ميله‌هاي زندان قرار دارند و برخي از آنها 15 سال از حبس‌شان مي‌گذرد.


                               آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: اعتراض ، عربستان ، سعودی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار