رئیس كل دادگستری استان اردبیل گفت: منابع طبیعی سرمایه حیاتی كشور است و آحاد مردم باید در نهضت حفاظت از منابع طبیعی مشاركت كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / غلامعلی رضایی در جمع قضات رسیدگی كننده به پرونده های اراضی ملی و منابع طبیعی استان نقش طبیعت و منابع طبیعی در حیات اقتصادی و اجتماعی انسان ها و اهمیت ویژه آن در رابطه با كشاورزی و محیط زیست را امری غیرقابل انكار دانست.

وی افزود: منابع طبیعی تجدید شونده نقش مهم و حیاتی در زندگی موجودات زنده جانوری و انسان دارند و بدون وجود این نعمت های خدادادی انسان نمی تواند به حیات خود ادامه دهد.

رئیس كل دادگستری استان گفت: برخوردهای غیراصولی و بی توجهی های اعمال شده در زمینه جنگل ، مرتع ، حفاظت خاك و آبخیزها در گذشته كه ریشه در سالیان دراز دارد امروزه آنچنان وضعیتی را بوجود آورده كه كمترین تعلل در آن جایز نیست.

رضایی اظهار كرد: ادامه روند تخریب این منابع حیاتی و خدادادی با در نظر گرفتن رشد جمعیت و نیاز روزافزون به تولیدات كشاورزی و دامی فاجعه ای در پی دارد كه از آثار آن وابستگی های كشور برای رفع نیازهای داخلی است.

وی افزود: منابع طبیعی از لحاظ جذب توریست و گذراندن اوقات فراغت مردم نیز دارای اهمیت ویژه ای است طوری كه مناطق تفریحی ، جنگلی به واسطه دستیابی آسان و ساده برای آحاد مردم مورد توجه بوده و موجبات جلب تعداد زیادی از توریست ها و انسان های خسته از زندگی شهری را فراهم می كند.

وی همچنین به اقدامات دستگاه قضایی در حفاظت از منابع طبیعی اشاره كرد و همگان را به حساسیت در قبال هر گونه تخریب و تصرف منابع طبیعی فراخواند/س 

برچسب ها: اردبیل ، نهضت ، حفاظت ، منابع ، طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.