کارکنان کاخ‎های سلطنتی اسپانیا در اعتراض به کاهش ریاضتی بودجه در این کشور که کاهش دستمزدها و افزایش ساعات کار را شامل می‎شود ، اعتصاب می‎کنند.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ، اتحادیه کارکنان کاخ‎های سلطنتی روز چهارشنبه اعلام کرد، حدود ۵۰۰ کارمند میراث ملی از ۲۸ تا ۲۹ ماه مارس در تعطیلات عید پاک در روزهای پنجشنبه و جمعه اعتصاب خواهند کرد.
 اتحادیه کارکنان کاخ‎های سلطنتی علت اعتصاب را کاهش تحمیلی ریاضتی بودجه از جانب دولت محافظه کار ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا اعلام کرده است.
سازمان میراث ملی اسپانیا یک نهاد دولتی است که وظیفه مراقبت از کاخ‎های سلطنتی و دیگر بناهای تاریخی این کشور را به عهده دارد.
اتحادیه کارکنان میراث فرهنگی اعلام کرده است که کاخ‎ها و بناهای تاریخی اسپانیا که قرار است در آن‎ها اعتصاب برگزار شود، احتمالا حدود یکصد هزار بازدید کننده را از دست خواهند داد.
دولت اسپانیا به خاطر سیاست‎های ریاضتی که طبقه متوسط و قشر کارگر این جامعه را تحت تاثیر قرار داده ، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.
گمانه‎زنی‎ها در مورد این‎که مادرید قصد دارد به منظور جلوگیری از ورشکستگی، الگویی شبیه طرح نجات یونان را در پیش گیرد، اعتراض و تظاهرات عمومی را به شدت در اسپانیا گسترش داده است.
اسپانیا به عنوان چهارمین اقتصاد بزرگ منطقه یورو باید در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ به ترتیب بدهی‎های خود را به ۵/۴ درصد (چهار و نیم درصد) و ۸/۲ درصد ( دو و هشت درصد) کاهش دهد.
این درحالی است که به عقیده بسیاری از کارشناسان مسائل اقتصادی، از آن‎جایی که چشم‎انداز خوبی برای بهبودی وضعیت اقتصادی این کشور تصور نمی‎شود، بنابراین رسیدن به این هدف بسیار سخت خواهد بود.
اقتصاد اسپانیا در نیمه دوم سال ۲۰۰۸ میلادی وارد رکود شد و با آغاز این مرحله ، میلیون‎ها تن از شهروندان این کشور مشاغل خود را از دست دادند.





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار