امامی رضوی گفت: بیمارستان های ما هم اکنون با کمبود 700 تا 800 تخت مواجه هستند که 20 درصد از این تعداد مربوط به تهران است.

سید محمد حسن امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به نزدیک شدن به چهارشنبه سوری به خانواده ها توصیه می کنم که مراقب فرزند خود باشند، زیرا اگر به حالت دستوری به آنها برخورد کنند هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی افزود: خانواده‌ها باید شرایط لازم را جهت تخلیه مناسب انرژی فراهم کنند به صورتی که این تخلیه انرژی آسیبی به فرد و اطرافیانش وارد نکند.

وی تصریح کرد: در شب چهارشنبه سوری بیمارستان‌ها آماده خدمات رسانی هستند، اما اگر خانواده‌ها همراه با فرزندان خود باشند، این آسیب‌ها بسیار کاهش خواهد یافت.

وی در خصوص شبکه سوختگی اظهار کرد: چندین مدل مراقبتی را در کشور طراحی کردیم که نتیجه بخش بوده است، از این رو پیشنهاد ما این است که شبکه‌ای در حوزه سوختگی با کمک مراکز تحقیقاتی و بخش‌های ارائه خدمت جهت مراقبت از بیماران سوخته، راه اندازی شود.

امامی رضوی در مورد وضعیت مراقبت‌های درمانی در ایران گفت: در این امر با سایر کشورها تفاوت چندانی نداریم و زیر‌ساخت‌های درمانی در این زمینه فراهم است، اما در واقع ما باغ کمبود حدود 700 تا 800 تخت بیمارستان‌ها مواجه هستیم که از این میزان 20 درصد مربوط به تهران است.

وی ادامه داد: در واقعه در مجموع بیمارستان‌های دولتی و خصوصی در تهران 20 هزار تخت وجود دارد.

امامی رضوی در پایان عنوان کرد: تهران نیاز به یک بیمارستان با حداقل 200 تخت دارد که امیدوارم با توجه مسئولین این امر تحقق یابد./ع2
برچسب ها: بیمارستان ، درمان ، تخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.