صدها نفر از مردم غزه در اعتراض به شکنجه فلسطینیان در بند رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ؛ بیش از یک هزار نفر در خیابانهای غزه به سمت دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ راهپیمایی و در برابر دفتر صلیب سرخ تجمع کردند. این راهپیمایی را وزارت اوقاف شرعی غزه سازماندهی کرده بود. این راهپیمایی برای نشان دادن همبستگی با هزاران فلسطینی در زندانهای اسرائیل برگزار شد. بر اساس گزارش گروه حامیان زندانیان، فلسطینیان در بند اسرائیل در شرایط بسیار بدی نگهداری می شوند و از بسیاری از خدمات اولیه از جمله خدمات درمانی محروم هستند. همچنین شماری از زندانیان زن و کودک هستند.

اسماعیل رضوان وزیر اوقاف شرعی حماس گفت ما اینجا جمع شده ایم تا به جهانیان بگوییم هرگز زندانیانمان را تنها نمی گذاریم، کسانی که بیشتر زندگی خود را در شرایط بسیار بدی در زندانهای اسرائیل می گذرانند. ما از ملتهای مسلمان می خواهیم تا از زندانیان فلسطینی حمایت کنند زیرا آنها برای دفاع از بیت المقدس و فلسطین به زندان افتاده اند. ما همچنین از ملتهای آزاده جهان می خواهیم تا از زندانیان ما حمایت کنند.

این راهپیمایی در حالی برگزار شد که فعالان فلسطینی و بین المللی با تحصن در کنار دفتر صلیب سرخ، به نشانه همبستگی با زندانیان در بند اسرائیل اعتصاب غذا کرده اند. یک زن مسن فرانسوی که پنج روز اعتصاب غذا کرده است به پرس تی وی گفت بسیار مهم است که به جهانیان اعلام کنیم و نشان دهیم که زندانیان فلسطینی هم حقوقی دارند زیرا آنها هم انسان هستند. باید با آنها همانند انسان رفتار شود. آنها در بیشتر موارد بدون هیچ اتهام یا اتهام قابل قبولی زندانی هستند. گاهی یک فلسطینی ده سال بدون هیچ اتهامی در بند است.هفته گذشته جرادات، در زندان اسرائیل جان سپرد. گروههای فلسطینی بازجویان او را متهم می کنند او را شکنجه کرده و کشته اند. فعالان می گویند می خواهند جهانیان را از زجری که فلسطینیان می کشند آگاه کنند.

آلوارو هرائیز فعال اسپانیایی گفت بسیار مهم است که فعالان بین المللی در چنین کارهایی نظیر اعتصاب غذا مشارکت می کنند و همبستگی خود را نشان می دهند. اگر ما در چنین کارهایی مشارکت کنیم می توانیم پیامی را که فلسطینیان می خواهند به جهانیان بدهند، بفرستیم. با وجود آزادی بیش از هزار زندانی فلسطینی در اواخر سال 211 در برابر اسیر اسرائیلی، دست کم هنوز چهار هزار فلسطینی در اسرائیل زندانی هستند. در زندانهای اسرائیل معمولا زندانیان فلسطینی در اعتراض به وضع زندانها اعتصاب غذا می کنند. بر اساس مقررات ارتش اسرائیل، آنها می توانند زندانیان فلسطینی را بدون اتهام و محاکمه سالها در زندان نگه دارند.



                              آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: اسرائیل ، فلسطین ، اسیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار