خیرین برای خرید دستگاه پت اسکن از بانک مرکزی وام با اقساط پرداختی ارز مرجع گرفته اند ولی هنگام پرداخت اقساط بانک پرداخت قسط ها را با ارز غیر مرجع درخواست کرده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر ولایتی، رئیس بیمارستان مسیح دانشجوی امروز 15 اسفند در مراسم راه اندازی دستگاه پت اسکن در این بیمارستان افزود: راه اندازی این دستگاه با کمک خیریه کشور امکان پذیر شده است و هزینه ریالی این دستگاه را خیرین و ارز آن را دولت تامین کرده است.

وی گفت: بانک بر اساس ارز مرجع وام در اختیار خیرین قرار داده ولی حالا که نوبت به پرداخت اقساط شده بانک زير بار نمي رود و اقساط را به ارز غیر مرجع دریافت کرده است بنابراین باید سرپرست وزارت بهداشت این موضوع را پیگیری کند تا یاس و ناامیدی برای خیرین در انجام های خیر ایجاد نشود.

وی با بیان این که راه اندازی دستگاه پت اسکن یک کار خیر و برجسته مشترک بین خیرین حوزه سلامت و دولت است عنوان کرد: ماده سیکلوترون که توسط این دستگاه تولید می شود اضافه بر آن چیزی است که ما نیاز داریم بنابراین می توانیم ماده مورد نیاز 4 دستگاه دیگر از طریق این دستگاه تامین کنیم.

ولایتی با تاکید براین که در چند بیمارستان مربوط به دانشگاه علوم پزشکی تهران دستگاه موجود است اظهار داشت: این بیمارستان ها می توانند از مواد تولیدی اضافه ما استفاده کنند البته باید توجه داشت نیمه عمر این ماده دو ساعت است بنابراین باید تدابیری اندیشه شود که برای حمل آن به این مراکز به سرعت صورت گیرد که حمل هوایی می تواند در این بخش بسیار مفید باشد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار