رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پلیس عامل اصلی انضباط در جامعه و همراه مردم است، گفت: پلیس باید در برخورد با مردم با خوش‌رویی برخورد کند زیرا این مسئله باعث می‌شود تا کارها بهتر پیش رود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز(سه شنبه) در هشتمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ضمن قدردانی از عملکرد نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: خوشحالم که امروز در جمع شما هستم و پیشاپیش از خدماتی که در آستانه سال جاری انجام خواهید داد، تشکر می کنم.

وی افزود: ایام تعطیلات عید یک حادثه بزرگ ترافیکی در کشور است که اگر با دقت نظر همراه نباشد مشکلاتی در کشور بوجود خواهد آورد.

رئیس مجلس در ادامه اظهار داشت: نیروی انتظامی به عنوان یک نهاد موفق عملکرد موفقی داشته است و باید گفت حرکت آن تکاملی بوده است.

وی با بیان اینکه اداره دستگاهی همچون نیروی انتظامی کار آسانی نیست، افزود: با این وجود و  با همه مشکلات از قبیل عدم تخصیص بودجه، این دستگاه موفق بوده و حرکت رو به رشدی دارد.


لاریجانی همچنین به قانون جدید راهنمایی و رانندگی که توسط مجلس تصویب شده است، اشاره کرد و گفت: یک قانون می‌تواند خوب باشد، ولی اگر عام نشود اجرای آن سخت خواهد بود بنابراین باید فرهنگ عمومی ترافیک بهبود یابد.

وی اظهار داشت: هرچند عملکرد پلیس راهنمایی و رانندگی دقیق است ولی باید دقیق تر هم باشد.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: آمار اعلام شده از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی که براساس  آن میزان تلفات کاهش یافته است، نشان دهنده یک روند مثبت و تأثیرگذار است که لبته باید رسانه ها و مردم نیز به بسط فرهنگ عمومی در حوزه ترافیک کمک کنند.

وی در ادامه خطاب به مسئولان راهنمایی و رانندگی افزود: قانون اخیر راهنمایی و رانندگی با استانداردهای بین‌‌المللی تدوین شده ولی قاعدتا در مسیر کار به یک سری اصلاحات نیاز خواهد داشت بنابراین اگر بخشی از این قانون نیازمند تغییر و اصلاح بود، پیشنهاد دهید حتما مجلس در این زمینه کمک خواهد کرد.

رئیس مجلس با بیان اینکه نگاه نمایندگان به پلیس و نیروی انتظامی مثبت است، گفت: شما می‌توانید از این ظرفیت استفاده کرده و مسائل خود را مطرح کنید.

وی در ادامه انضباط را یکی از ارکان مهم بسط فرهنگ عمومی در حوزه ترافیک دانست و گفت: انضباط موضوعی است که هیچ وقت به حساب نمی‌آید در حالی که ارزش آن بسیار زیاد بوده و می‌تواند کاربرد اساسی داشته باشد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور  با بیان اینکه تمام افراد موفق افراد منضبطی بوده اند، گفت: درصورتی که این مهم بسط داده شود نه تنها در این حوزه بلکه در سایر شئونات نیز به نفع مردم خواهد بود.

لاریجانی در ادامه با اشاره به روایتی از امام حسین(ع) فرمود: ایشان 5 ویژگی را ضرورت سعادت می‌دانند که عقل، دین، ادب، شرم و حیا و خوش خلقی را شامل می‌شود.


رئیس نهاد قانونگذاری خاطرنشان کرد: باید یک ادب دو جانبه در کشور شکل گیرد، احترام به پلیس باید به عنوان فرهنگ در کشور جا بیافتد، پلیس عامل اصلی انضباط در جامعه و همراه مردم است، در سخت‌ترین شرایط به مردم کمک می‌کند. البته از آن طرف هم باید رفتار محترمانه‌ای با مردم داشته باشد و این نکته‌ای است که عامل سعادت جامعه است.

وی همچنین گفت: اگر حیا از بین برود درست کردن آن سخت خواهد بود و باید به این مهم نیز توجه شود.

رئیس مجلس آخرین مسئله را خوش خلقی دانست و با بیان اینکه پلیس باید با خوش خلفی با مردم برخورد کند، گفت: ابتهاج روحی باعث تکامل می شود و باید به این 5 مورد توجه شود.

لاریجانی در پایان بار دیگر از زحمات نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی در آستانه نوروز قدردانی و تشکر کرد.

همچنین در ابتدای این همایش اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی از تصویب قانون راهنمایی و رانندگی که در مجلس هشتم توسط نمایندگان به سرانجام رسید، تشکر کرد و گفت: این قانون یکی از قوانین بسیار مهم بوده و می توان با استناد به آن تا یک دهه انجام وظیفه کرد.

وی همچنین پایدار سازی منابع را یکی دیگر از اقدامات مهم نمایندگان دانست و گفت: منابع شفاف و روشن کردن منابع یکی از اقداماتی است که مجلس به خوبی انجام داده است.

فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: امیدواریم در آینده نیز شاهد همکاری و عنایت بیشتر مسئولان و بویژه مجلس با نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران باشد.

در ادامه سردار مومنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیز به ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله حوزه خویش پرداخت.
انتهای پیام/
برچسب ها: لاریجانی ، مجلس ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار