امیر قطر یک جزیره کوچک شخصی را در دریای ایونی در غرب یونان خریداری کرد و علاقه مند است پنج جزیره کوچک دیگر نزدیک این جزیره را هم خریداری کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ، یک رسانه یونانی دوشنبه در توضیح این خبر اعلام کرد شهردار جزیره «اتاکا» از جزایر نزدیک جزیره «اکسیا » فروش این جزیره را به «شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی » تأیید کرد. این جزیره بدون سکنه، حدود چهار هزار و دویست جریب مساحت دارد که مالکان سابق یونانی - استرالیایی اش، آن را به قیمت 4/9 میلیون یورو ( 6/37 میلیون دلار) به امیر قطر فروخته اند.

شهردار «اتاکا» افزود امیر قطر برای خرید پنج جزیره کوچک و دور افتاده دیگر به مساحت یک هزار و ششصد جریب در همین منطقه و متعلق به جزیره «اتاکا » به ارزش سه و نیم میلیون یورو 4/55 میلیون دلار) ابراز تمایل کرده و قول داده است از پروژه آب رسانی از سرزمین اصلی یونان به اتاکا حمایت کند.

به علت افزایش مالیات املاک و مستغلات در یونان از سال 2010 و در چهارچوب تلاش برای حل بحران بدهی در این کشور ، خانواده های ثروتمند یونانی که مدت چند دهه است مالک جزایر کوچک شخصی هستند، تصمیم گرفته اند آنها را در بازار عرضه کنند.

خانواده سلطنتی قطر و همچنین نهاد سرمایه گذاری این کشور برای فرصت های سرمایه گذاری در یونان نظیر خرید اموال و دارایی های دولتی براساس برنامه خصوصی سازی یونان اعلام آمادگی کرده اند. یونان طی دو سال گذشته با بحران شدید بدهی دست به گریبان بوده است.
برچسب ها: جزیره ، یونان ، امیر قطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار