کارشناسان تاکید کردند کاهش بودجه وزارت دفاع آمریکا ضروری است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ؛ رابرت نایمان مدیر برنامه ریزی مؤسسه مطالعاتی «سیاست خارجی عادلانه » درباره پرسش و پاسخ کمیته ویژه سنا از چاک هیگل برای تایید نامزدی او برای سمت وزیر دفاع آمریکا گفت یکی از ایراداتی که به چاک هیگل وارد کردند این بود که او یک بار گفته بود که نگران است اسرائیل به حکومتی آپارتاید تبدیل شود. اما باید توجه داشت که این واژه را مقامات ارشد سابق اسرائیل نیز استفاده کرده اند. مسئله این است افرادی مثل لیندزی گراهام دوست دارند که آشکارا به عنوان طرفدار اسرائیل و طرفدار حزب لیکود شناخته شوند.

این گروه در کنگره شمال جمهوریخواهان تندرویی هستند که طرفدار اشغال کرانه باختری به دست اسرائیل هستند و می خواهند که این اشغالگری برای همیشه ادامه پیدا کند.آنها اساسا با صلح و راه حل دو کشور مستقل مخالفند. آنها نمی خواهند فلسطینیان کشور مستقل داشته باشند. از این رو آنها مخالفند که مردم از واژه آپارتاید درباره اسرائیل استفاده کنند زیرا این واژه به این معناست که رژیم اسرائیل دو میلیون فلسطینی داخل اسرائیل را از حقوق دموکراتیک خود محروم کرده است. حالا که چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا شده است، یکی از بزرگترین چالشهای پیش روی او مسئله کاهش بودجه وزارت دفاع است. 

ماتیا کرامر تحلیلگر نشریه اولویتهای ملی گفت ما به این نتیجه رسیده ایم که هزینه های اختصاص یافته به تسلیحات و سامانه های تسلیحاتی در سالهای اخیر بسیار زیاد بوده است در حالیکه برخی از این تسلیحات و تجهیزات هیچ ضرورت و کارایی نداشته و فقط بودجه را هدر داده است. بعلاوه این تسلیحات بسیار گران تمام شده و نظارت درستی در تهیه آنها نبوده است. از این رو کاهش بودجه دفاعی فرصتی است تا جلوی این اتلاف بودجه گرفته شود. البته کاهش خودکار بودجه دفاعی می تواند به بیکار شدن عده ای بینجامد اما این لزوما دلیل نمی شود که جلوی این کاهش بودجه را بگیریم. با همه اینها ما معتقدیم که باید کاهش بودجه به شکلی دموکراتیک انجام شود و نباید کاهش بودجه به شکلی خوکار انجام شود زیرا مخالف روشهای دموکراتیک است.

 به نظر من این روش تعیین بودجه بسیار غیر مسئولانه است. معنا ندارد بودجه در دقیقه آخر تعیین شود و با توافق چند نفر از رهبران کنگره و کاخ سفید باشد و بقیه اعضای کنگره نقشی در آن نداشته باشد. این روش تعیین و تصویب بودجه خلاف دموکراسی واقعی است و غیرمسئولانه است. به این طریق اولویتهای ملی ما مشخص نمی شود. البته درباره کاهش بودجه وزارت دفاع که نظرسنجیها نشان می دهد اکثریت مردم آمریکا با آن موافقند، شاید تنها راه برای این منظور کاهش خودکار بودجه باشد اما از طریق دموکراتیک تر و هوشمندانه تر نیز می توان این کار را انجام داد. 



                             آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: کارشناس ، پنتاگون ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار