دانشمندان فسیل های موجود دریایی 520 ساله ای را کشف کرده اند که بطور اعجاب انگیزی حفظ شده است. این فسیل یکی از قدیمی ترین فسیل های یافت شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ دانشمندان فسیل های موجود دریایی 520 ساله ای را کشف کرده اند که بطور اعجاب انگیزی حفظ شده است. این فسیل یکی از قدیمی ترین فسیل های یافت شده است.

این حیوان فسیل شده یک بندپا به نام fuxhianhuiid است که پاهای ابتدائی آن زیر سرش قرار دارند و سیستم عصبی آن بسیار ابتدائی است که تا پشت سرش امتداد یافته است. این موجود اولیه احتمالاً از این پاها برای هل دادن غذا به سمت دهانش استفاده می کرده است. این پاها و اندام ها تاریخ تکاملی بندپایان را آشکار می کنند. بندپایان اکنون شامل سخت پوستان و حشرات می شوند.

به گزارش برترین ها این موجود حدود 50 میلیون سال قبل از ظهور اولین حیوانات از دریا به خشکی زندگی می کرد، یعنی در اوایل عصر انفجار کامبرین که ارگانیسم های چندسلولی به سرعت در حیات پیچیده دریا تکامل یافتند.

فسیل 500 میلیون ساله یک موجود غیرعادی!

این موجودات اولیه احتمالاً روزهای زیادی روی بستر دریا می خزیدند و دنبال غذا می گشتند و شاید هم توانایی شنا کردن در فواصل کوتاه را داشتند. آنها احتمالاً فرم تکامل یافته ای از کرم های پادار بودند.

آقای هرناندز می گوید: «این فسیل ها بهترین پنجره برای دیدن حالات اولیه حیواناتی هستند که ما می شناسیم، از جمله خودمان. در سوابق فسیلی هیچ نشانه ای وجود ندارد که قبل از آن اول گیاهان به وجود آمدند یا حیوانات. ما هنوز در حال تکمیل جزئیات هستیم که البته این کشف بخش مهمی از آنها محسوب می شود.»

برچسب ها: فسیل ، موجود عجیب ، عکس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.