معاون وزير دفاع عربستان در انتقادي شديد از سياست هاي اتيوپي در شاخ آفريقا اين سياستها را توطئه اي عليه کشورهاي حاشيه رود نيل به ويژه مصر و سودان خواند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري المحيط ؛ شاهزاده خالد بن سلطان در نشست شوراي عربي آب در قاهره، با اشاره به طرح در دست احداث اتيوپي با عنوان سد النهضه، به ظرفيت اين سد اشاره کرد و گفت:‌« اين سد اگر فرو بريزد خرطوم در سودان و اسوان در مصر را ويران مي کند».

وي آسيب هاي طرح اتيوپي در نيل را بيشتر متوجه مصر دانست و افزود:‌« بناي سد در 12 کيلومتري مرز سودان بيش از اينکه يک طرح اقتصادي باشد يک توطئه سياسي است و تهديدي عليه امنيت ملي مصر و سودان به شمار مي آيد».

وي اتيوپي را به تلاش براي آسيب رساندن به جهان عرب متهم کرد و افزود:‌« به نظر مي ر سد طرف هايي وجود دارند که با نفوذ در ميان مسئولان اتيوپي آنان را تشويق مي کنند تا از هر فرصتي براي آسيب رساندن به اعراب بهره بگيرند».

 خالد بن سلطان خطاب به  آن دسته از کشورهايي  که خواستار بازنگري در توافقنامه کشورهاي حوزه نيل در بهره برداري از اين منبع آبي هستند گفت:‌« اين کشورها تهديدي واقعي عليه مصر به شمار مي آيند و شواهد نشان مي دهد خطري مهم در پيش است که نبايد از آن چشم پوشيد».



برچسب ها: عربستان ، سیاست ، اتیوپی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار