رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت خبرداد:

نصب نخستین دستگاه ثابت سنجش پرتو فرابنفش در وزارت بهداشت

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: اولین دستگاه ثابت و سامانه سنجش پرتو فرابنفش امروز در ساختمان وزارت بهداشت نصب می‌شود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران جوان، کاظم ندافی ـ رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در مراسم چهارمین جشنواره علمی بهداشت محیط ایران با تاکید بر اینکه بالاترین میزان مبتلایان سرطان در ایران مربوط به سرطان پوست است، افزود: این دستگاه با همکاری سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت به تدریج در تمام استان‌ها نصب و داده‌های مربوط به پرتو فرابنفش را در اختیار قرار می‌دهد.

وی هزینه این سامانه را به اندازه هزینه درمان 10 مبتلا به سرطان دانست و ادامه داد: نصب آن در تمام استان‌ها می‌تواند نسبت به اطلاع‌رسانی به مردم و پیشگیری از ابتلا بسیار مؤثر باشد.
نقش ملی گاز رادون تهیه می شود

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مداخله‌ها در خصوص گاز رادون در بسیاری از کشورها شروع شده است، گفت: این طرح از سال گذشته در دانشگاه مازندران شروع شده و تا سال آینده در بخش‌هایی از کشور به صورت دستاورد از آن یاد خواهد شد.
ندافی یکی از اولویت‌های مهم در خصوص بهداشت محیط را پژوهش خواند و افزود: هیچ مطالعه‌ای نسبت به بار بیماری‌های ناشی از محیط نداریم و دو سال است که در خصوص آلودگی هوای تهران گزارش‌هایی را ارایه می‌کنیم.

وی انجام پژوهش‌هایی در خصوص ارزیابی خطر ناشی از آلاینده‌های زیست‌محیطی و گزارش ملی ترکیبات شیمیایی را از جمله اولویت‌های مهم در خصوص انجام پژوهش‌های بهداشت محیط خواند.
تهیه بسته‌های اجرایی در خصوص سند راهبرد آب آشامیدنی
وی همچنین از تهیه بسته‌های اجرایی در خصوص سند راهبرد آب آشامیدنی خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه‌ای برای تأمین بودجه به دولت خواهیم فرستاد.

پوشش کمتر از 50 درصدی سرویس بهداشتی در روستاهای کشور

ندافی با هشدار نسبت به پوشش کمتر از 50 درصدی سرویس بهداشتی در روستاهای کشور گفت: گرچه طبق اهداف توسعه باید به سرعت این موضوع را جبران کنیم اما متأسفانه متولی خاصی برای این مسئله مهم وجود ندارد.

 21درصد از مرگ‌های زودرس منتسب به عوامل محیطی است

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به اینکه 80 هزار مورد مرگ‌های کشور ناشی از عوامل محیط زیست محل کار است، تصریح کرد: 21 درصد مرگ‌های زودرس منتسب به عوامل محیطی می‌شود که این میزان در دنیا 15 درصد بوده و وضعیت ما در این میان یک وضعیت متوسط است.
ندافی با بیان اینکه 25 درصد مسئولیت‌ها و اختیارات برای بهبود عوامل محیطی در اختیار وزارت بهداشت است، خاطرنشان کرد: 75 درصد دیگر باید با همکاری‌های بین‌ بخشی تحقق یابد؛ که یکی از برنامه‌ها در خصوص عوامل محیطی آب و بهسازی آن است که متأسفانه بهسازی آب هنوز در سطح قابل قبولی نیست.
وی در پایان خاطرنشان کرد: سامانه‌ای در وزارت بهداشت طراحی شده که بررسی‌ها در سراسر کشور در این سامانه ثبت و اطلاعات آن برای تحویل در اختیار قرار گرفته و مداخله‌های مؤثر برای آن انجام شود./س
برچسب ها: بهداشت ، محیط ، سلامت ، پرتو ، فرابنفش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.