شماري از فعالان در لس آنجلس آمريکا عليه سياستهاي مهاجرتي دولت تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ صدها نفر از فعالان حقوق مهاجران در لس آنجلس آمريکا با برگزاري تظاهرات اعتراض خود را به سياستهاي دولت درباره مهاجران اعلام کردند. آنها تاکيد کردند از اينکه دولتهاي فدرال و ايالتي همچنان به اخراج مهاجران و از هم پاشيدن خانواده ها مهاجران ادامه مي دهند، ناراضي هستند. باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در اولين دور رياست خود بيش از يک و نيم ميليون مهاجر را از خاک آمريکا اخراج کرده است. تظاهرکنندگان مي گويند ديگر وقت آن است که اوباما به وعده هاي انتخاباتي خود عمل کند و قوانين مهاجرتي را اصلاح کند. 

مارتين ترونس سازمان دهنده اتحاديه مهاجران لوس آنجلس گفت جامعه مهاجران آمريکا بويژه آنهايي که مدارک اقامت ندارند متهم مي شوند که مسبب بسيار از مشکلات و معضلات اجتماعي بويژه جرائم هستند. ما با برگزاري تظاهرات تلاش داريم به مسئولان بگوييم که ما ريشه اين مشکلات نيستيم بلکه ما مي توانيم به حل اين مشکلات کمک کنيم. بيست و پنج درصد از مهاجران آمريکا در کاليفرنيا زندگي مي کنند و مهاجران يک سوم از نيروي کار کاليفرنيا را تشکيل مي دهند. فعالان مي گويند اين نيروي بزرگ مي توان به احياي اقتصاد آمريکا کمک زيادي کند به شرطي که قانونگذاران گامهاي درست را بردارند. 

سالوادور يک فعال حقوق مهاجران گفت دولت بايد حضور اين مهاجران را قانوني کند تا در نهايت اين افراد بتوانند به طور قانوني در چرخه اقتصاد آمريکا فعاليت کنند و به جامعه اي که سالهاي سال بخشي از آن بوده اند کمک کنند. يک فعال ديگر گفت دولت اوباما بايد براي حل مشکل مهاجران گام بردارد تا آنها نيز به بخشي قانوني از جامعه آمريکا تبديل شوند. 

اين تظاهرات بخشي از تلاش سراسر در آمريکا براي تغيير سياستها و قوانيني است که مهاجران را هدف گرفته است. از جمله در ايالت آريزوناي آمريکا قانوني وجود دارد که به پليس اختيار مي دهد به بهانه کنترل مدارک هويت مهاجران، رنگين پوستان را تفتيش و بازداشت کند. مارتين ترونس گفت ما اجازه نمي دهيم تا يک درصد بسيار ثروتمند و حاکم در آمريکا جلوي پيشرفت ما و احقاق حقوقمان را بگيرند.



                                آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: آمریکا ، فعال ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار