یک عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه می گوید: نظام آموزش زبان های خارجه در مدارس کارآمد نیست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دکتر نورالدین یوسفی اظهار داشت: نامناسب بودن کتاب های آموزشی، آمادگی ناکافی معلمان و بالا بودن تعداد دانش آموزان از جمله دلایلی است که باعث ناکارآمد بودن آموزش زبان خارجه در مدارس شده است.

وی با اشاره به هدف ترسیم شده در سیتم های آموزشی برای فراگیری زبان خارجه توسط دانش آموزان، ادامه داد: گاهی روش هایی که برای تدریس به کار می رود مطابق اهداف در نظر گرفته شده نیست.

به گفته این استاد زبان انگلیسی محتوای کتاب های آموزشی نیز چندان مناسب نیست و باید مطالب این کتاب ها به گونه ای تدوین شود که دانش آموزان بعد از پایان تحصیل بتوانند با زبان خارجه ارتباط برقرار کنند.

یوسفی معتقد است در حال حاضر دانش آموزانی که از مقط راهنمایی و دبیرستان فارغ می شود تسلط کافی به زبان خارجه ندارند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه رازی در خصوص راهکارهای حل این مشکل، یادآوری کرد: برای افزایش بازده آموزش های زبان خارجه راه کارهای متعددی وجود دارد که باید بر روی همه آن ها کار کارشناسی دقیق صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه آغاز آموزش زبان خارجه از مقطع راهنمایی مناسب نیست، خاطرنشان کرد: بر اساس نظریه های موجود بهترین سن برای فراگیری این زبان ها از 4 تا 13 سالگی است.

یوسفی تصریح کرد: در مدارس ما آموزش زبان های خارجی از زمانی شروع می شود که زمان مناسب از دست رفته و بهترین زمان آغاز این اموزش ها از سوم ابتدایی است./س

 
برچسب ها: زمان ، آموزش ، زبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.