معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد در امور پیشگیری از جرم گفت: اراذل و اوباش پس از دستگيري به صورت مادام‌العمر تحت تعقیب و نظارت قرار می‌گیرند.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین شریعتی مقدم، معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد در امور پیشگیری از وقوع جرم در جلسه کمیسیون شناسایی و برخورد با اراذل و اوباش شهرستان مشهد با بیان اینکه کسانی که با توجه به تعاریف و معیارهای خاص در کمیسیون مقابله با اراذل و اوباش به عنوان اراذل و اوباش شناخته شوند به صورت مادام‌العمر تحت تعقیب و نظارت قرار می‌گیرند، گفت: این نظارت مستمر موجب می‌شود تا اگر در یک بازه زمانی این افراد ناامنی ایجاد کردند با آنان به شدت برخورد شود.

وي افزود: اراذل و اوباش به افرادی اطلاق می‌شود که به صورت فردی یا گروهی به انجام فعالیت‌های غیرقانونی و استفاده از سلاح سرد و گرم پرداخته و ضمن سلب آسایش عمومی، امنیت جامعه را مختل کرده و دارای سوابق متعدد شرارت می‌باشند.

اين مقام قضايي عربده‌کِشی و ارتکاب به تخریب اموال عمومی و خصوصی و ایراد ضرب و جرح و انجام نزاع‌های دسته جمعی منجر به اخلال در نظم عمومی را از جمله جرایم اراذل و اوباش ذکر کرد و اظهارداشت: اخاذی، زورگیری، استفاده از سلاح سرد و گرم، تجاوز به عنف، ربایش دختران و زنان، مزاحمت برای نوامیس و تشکیل باند و گروه و اقدام به شرارت در یک منطقه یا بخشی از شهر از دیگر جرایم ارتکابی اراذل و اوباش می‌باشد.

حجت‌الاسلام شريعتي مقدم ادامه داد: با توجه به اهمیت این امر در تشکیل و رسیدگی به پرونده‌های اراذل و اوباش، ریزجرایم افراد و مصادیق مشروح شرارت آنان در واحدهای قضایی درج می‌شود تا در مرحله تحویل و نگه داری در زندان مرکزی مشهد مدنظر مسئولان و چگونگی برخورد و نگه داری آنان لحاظ شود.

وی از اعمال محدودیت‌های خاص در زندان برای اراذل و اوباش خبر داد و افزود: در حال حاضر اراذل و اوباش در بخش‌هایی نگه داری می‌شوند که به فکر جمع کردن دار و دسته نباشند.

حجت‌الاسلام شریعتی مقدم تصريح كرد: محدودیت‌های اعمال شده با هدف عدم تکرار اعمال و رفتار گذشته این افراد در نظر گرفته شده است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد در امور پیشگیری از وقوع جرم خاطرنشان کرد: ارتقای رضایت مندی در جامعه از نتایج اجرای طرح شناسایی و دستگیری اراذل و اوباش در سطح شهر مشهد است و در حال حاضر آرامش و امنیت خوبی در مناطق حاشیه‌ای مشهد بوجود آمده که این امر باعث رضایت‌مندی آحاد مردم شده است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار