جبهه موسوم به النصره، شاخه شبکه القاعده در سوريه مسئوليت حمله تروريستي اکتبر گذشته به بيمارستان الحيات در شهر حلب را بر عهده گرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري پرنسا لاتينا ؛ اين اقدام تروريستي جان بيش از سي تن را گرفت و ده ها نفر را هم زخمي کرد. به علاوه خسارات جدي به ساختمان بيمارستان، يک مدرسه و چند واحد مسکوني وارد آورد.

تصاوير منتشر شده در يکي از پايگاه هاي گروه افراطي النصره عاملي انتحاري و تمام مراحل بارگذاري بيش از يک تن مواد منفجره در يک کاميونت تا زمان انفجار را نشان مي دهد.اين گروه مسئوليت بيشتر حملات مرگ بار انتحاري و با خودروي بمب گذاري شده در سوريه را که هزاران کشته و خسارات مادي فراواني به جا گذاشته ، بر عهده گرفته است.

اين در حالي است که دولت هاي غربي همچنان از محکوم کردن حملات تروريستي در سوريه خودداري مي کنند. آمريکا در پي حملات انفجاري زنجيره اي روز پنجشنبه در دمشق که ده ها کشته و حدود دويست و پنجاه زخمي بر جا گذاشت تنها گزارشي تلويزيوني پخش کرد.واشنگتن از محکوم کردن اين اقدام طفره رفت و مانع از آن شد که شوراي امنيت نيز در اين زمينه بيانيه اي صادر کند.



                                آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: النصره ، سوریه ، بیمارستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار