جان كري وزير امور خارجه آمريكا روز يكشنبه اولين سفر رسمي دريايي برون مرزي خود را در ماموريتي ديپلماتيك به مقصد اروپا و خاورميانه آغاز نمود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، كري واشنگتن را به مقصد نه كشور اروپايي ترك كرد.

وي در اين سفر به بازديد از هم پيمانان قديمي امريكا در اروپاي شرقي انگليس، آلمان،‌فرانسه و ايتاليا به علاوه تركيه، مصر، عربستان، امارات متحده عربي و قطر مي رود. كانون توجه اين گفتگوها بر منازعات در مالي، افغانستان و برنامه اتمي ايران خواهد بود.

كري از جانب آمريکا در تلاش در راستاي فرافکني در جهت کناره‌گيري بشار اسد از قدرت است. وي جزئيات بيشتري از ايده هاي خود را بيان ننمود اما مقامات رسمي غرب، بر افزايش فشار ها بر بشار اسد و اطرافيانش تاكيد دارند.

كري سفر خود را به لندن با ملاقات مقامات ارشد انگليس در زمينه هاي متفاوتي همچون افغانستان تا موقعيت جزاير فالكلند كه دولت انگليس با آرژانتين بر سر آن در نزاع هستند، آغاز خواهد نمود.

در ادامه جان كري به آلمان سفر خواهد كرد تا صحبت هايي بر سر مسائل ترنس-آتلانتيك با جوانان آلماني در برلين داشته باشد، شهري كه وي كودكي خود را به عنوان پسر ديپلمات آمريكايي در حال انجام وظيفه در زمان جنگ سرد گذرانده است.

وي در پاريس راجع به مداخله فرانسه در مالي گفتگو خواهد نمود و در رم در جلسه اي با رهبر معارضان سوري خواهد داشت.

مقامات آمريكا با بيان اينكه اين سفر به ويژه با تمرکز بر مسائل سوريه خواهد بود، تغييرات فوري را در سياست آمريكا در حمايت آشكار از تروريست هاي سوري را محتمل ندانستند.

عليرغم ايستگاه هاي بسيار در خاور ميانه، كري به سرزمين هاي اشغالي سفر نخواهد كرد. بلكه در سفر باراك اوباما به اين منطقه وي را همرامي خواهد نمود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار