با پیگیری های به عمل آمده کارکنان فوریت های پزشکی جزء مشمولین قانون ارتقاء بهره وری قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر سید حسن امامی رضوی، معاون درمان وزارت بهداشت امروز 6 اسفند در دومین کنگره فوریت های پزشکی که سالن همایش های رازی برگزار شده بود با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به آموزش گفت: تکنسین های فوریت های پزشکی در پایگاه های ماموریتی خود در فاصله بین ماموریت ها اوقات بیکاری دارند که می توان از این اوقات برای آموزش استفاده کرد به طوریکه در برخی از پایگاه های جاده ای ممکن است در پول 24 ساعت ماموریت یک فرد دو تا سه ماموریت برای او اتفاق بیفتد که می توان از این اوقات فراغت برای آموزش و ارتقاء آگاهی تکنسین ها بهره برد.

وی ادامه داد: در همین راستا آموزش به صورت مجازی در این خصوص راه اندازی شده که در این دوره آموزشی تکنسین ها آموزش های لازم را می بینند به زودی هم برنامه ی مصوب آموزش مجازی برای ارتقا سطح تحصیلات تکمیلی تکنسین های فوریت های پزشکی راه اندازی می شود که ظرفیت آن در دانشگاه علوم پزشکی تهران فراهم است که امیدواریم 3 ماه آینده پذیرش را در این مقطع برای این افراد آغاز کنیم.

وی افزود: با این که کاهش آمار کشته ها در حین حوادث ترافیکی را در کشور داریم ولی تعداد مجروحین حوادث ترافیکی در چند سال اخیر به شدت افزایش یافته است که همین امر باعث افزایش تعداد ماموریت های اورژانس شده و از طرف دیگر افزایش حجم کاری با کمبود پرسنل مشکلات دیگری را برای ما ایجاد کرده است.

امامی رضوی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در حوادث ترافیکی مدل خدمات کنترل بیماران را باید تغییر دهیم و باید ارتباط مستمر از صحنه تا بیمارستان را بین نیروی اورژانس و پرسنل بیمارستان برقرار کنیم که این امر نیازمند سیستم ارتباطی کامل است که باید به طور جدی به آن پرداخته شود.

معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص راه های روستای عنوان کرد: مدل فاصله استقرار پایگاه جاده ای اورژانس با فاصله سی کیلومتری منسوخ شده است و باید به فکر روش های جدیدی باشیم و در مناطق مختلف جغرافیایی مدل های مختلفی را به کار بگیریم همچنین می توان با همکاری بهورزان و توانمند سازی کارشناسان در مراکز بهداشتی و درمان روستایی و استفاده از آمبولانس های این مراکز برای سطح مشخصی از خدمات بتوانیم خدمات بهتری در جاده های روستای ارائه دهیم.

وی به قانون بهره وری اشاره و اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته کارکنان فوریت های پزشکی جزء مشمولین قانون ارتقاء بهره وری قرار گرفتند ولی تاکنون این قانون برای آن ها اجرا نشده است البته موافقت های لازم برای اجرای این برنامه در مرکز اورژانس های شهری صورت گرفته که از سال آینده آغاز می شود.

وی در ادامه با توجه به این که این امر برای همکاران اورژانس هم اجرا می شود تاکید کرد.

نظام پرداخت جدید کارانه از دیگر برنامه های ماست در حال حاضر در دو استان مازندران و خراسان رضوی به صورت پایلوت این برنامه در حال اجراست و از اوایل سال آینده به تدریج در کل کشور اجرایی و از محل درآمد های بیمارستانی پرداخت می شوند.

امامی رضوی خاطر نشان کرد: همچنین از محل 10 درصد حق بیمه شخص ثالث نیز برای جبران خدمات نیروهای اورژانسی استفاده خواهد شد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۹:۳۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۳
قانون بهره وری برا ما فوریتی ها ار همه واجبتره بخدا ممنون
آخرین اخبار