روشهای درمانی بیماری ضایعات نخاعی هنوز تحت پوشش بیمه ای نیست، باید مراحل خود را طی کند و زمینه نیز فراهم شود.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر امامی رضوی رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران گفت: بحث بیماران ضایعات نخاعی در کشورمان یک موضوع جدی است.
 
میزان تصادفات در کشورمان بالا است و ما فقط به آمار کشته ها توجه داریم، نکته ای که از آن غفلت می شود بحث عوارض ناشی از معلولیت های ناشی از حوادث جاده ای است.
 
وی افزود: به همین دلیل شبکه ملی ضایعات نخاعی را ایجاد کردیم تا تمام دست اندر کاران مانند هلال احمر، سازمان بهزیستی و وزارت راه گردهم آمده و یک هم افزایی در این زمینه ایجاد شود.
 
امامی رضوی عنوان کرد: اگر در بحث پیشگیری متمرکز شویم موفق تر خواهیم بود، با پیشگیری ساده مانند: احتیاط در رانندگی، می توان از این ضایعات پیشگیری کرد، در بحث حوادث شغلی ایمنی باید در درجه اول قرار گیرد ولی در بین برخی افراد به خصوص جوانان خطر پذیری زیادی وجود دارد که آن را شجاعت تلقی می کنند، در صورتی که احتیاط کردن شرط عقل است.
 
وی ادامه داد: سلول درمانی در درمان بیماران ضایعات نخاعی به معنای درمان قطعی نیست بلکه به بهبود عملکرد و کیفیت زندگی این افراد کمک خواهد کرد.
 
امامی رضوی اظهار کرد: علاوه بر سلول درمانی بحث توانبخشی می تواند به این افراد کمک کننده باشد، روشهای درمانی هنوز تحت پوشش بیمه ای نیست باید مراحل خود را طی کند و زمینه نیز فراهم شود./ع2
برچسب ها: درمانی ، ضایعات ، نخاعی ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.