اتحادیه بین المللی روزنامه نگاران در بیانیه ای خواهان آزادی روزنامه نگاران و کاریکاتوریست های فلسطینی شد که مدتی است در زندان های رژیم به سر می برند

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره، اتحادیه بین المللی وزنامه نگاران خواهان آزادی روزنامه نگاران فلسطینی که در دست رژیم اسراییل زندانی هستند، شد.

 در راستای برگزاری جلسه گفت و شنود در مورد پرونده " عامر ابوعرفه" روزنامه نگار و " محمد سباعنه" کاریکاتوریست که در دادگاه اسراییلی برگزار شده بود، اتحادیه اقدام به برگزاری تجمعی اعتراض آمیز در شرق رام الله کرد.

" جیم ابوملحه" رییس اتحادیه بین المللی روزنامه نگاران که مقر آن در بروکسل قرار دارد در بیانیه ای نوشت: ما اعتراض همکاران فلسطینی برای آزادسازی دیگر روزنامه نگاران را تایید می کنیم و تاکید کرد که به مناسبت های مختلف از نیروهای رژیم خواسته بود که به حقوق روزنامه نگاران احترام گذاشته و تعرض به فعالان رسانه های گروهی را متوقف سازد. در دو سال گذشته دست کم 27 روزنامه نگار فلسطینی توسط نیروهای رژیم زندانی شدند.

 " بت کوستا" دبیر کل اتحادیه بین المللی روزنامه نگاران نیز گفت: بدون توجه و تاکید بر مواد قانونی نباید اجازه اجرای هیچ نوع بازداشتی در حق روزنامه نگاران را صادر کرد و هر نوع تعرضی به آن ها باید مجازات شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار