مدیرجهاد كشاورزی ایرانشهر گفت: این شهرستان با داشتن آب و هوای مساعد و زمینهای حاصلخیز یكی از عمده مراكز تولید محصولات غیر فصل بویژه خیار گلخانه ای است بطوریكه میزان برداشت این محصول تاكنون از مرز 10 هزار تن گذشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، مجتبی پیری افزود: امسال بیش از 65 هكتار از زمین های شهرستان ایرانشهر به كشت محصول خیار گلخانه ای اختصاص یافته است.

وی زمان كشت محصول خیار گلخانه ای درایرانشهر را مهرماه عنوانن كرد و گفت: برداشت این محصول گلخانه ای پس از گذشت 40 روز از زمان كاشت آن آغاز می شود.

مدیرجهاد كشاورزی ایرانشهر متوسط برداشت خیار گلخانه ای در هر هكتار را دراین شهرستان افزون بر 150 تن ذكر كرد و گفت: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش از 12 هزار تن خیار از سطح گلخانه های ایرانشهر برداشت شود.

پیری افزود: نوبر بودن محصول، استقبال خوب خریداران و سود دهی بالا و افزایش تولید درسطح موجب شده كه كشاورزان ایرانشهری امسال سطح زیر كشت محصول خیار گلخانه ای را نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش دهند.

وی بیان كرد: كشت محصول خیار گلخانه ای درایرانشهر برای نخستین بار در سال 1378 در نیم هكتار بصورت آزمایشی و آموزشی از سوی مركز تحقیقات كشاورزی ایرانشهر انجام شد كه با توجه به قابلیت های شهرستان در بخش كشاورزی و سود دهی خوب محصولات غیر فصل، كشاورزان تشویق به كشت محصول خیار گلخانه ای شدند.

پیری اظهار داشت: بیش از 300 نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم دركار تولید خیار گلخانه ای درایرانشهر مشغول بكار هستند. /ب

برچسب ها: برداشت ، خیارگلخانه ، ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.