روزنامه فایننشال تایمز امروز در گزارشی نوشت: بعد از انقلاب 25 ژانویه که منجر به سرنگونی نظام سابق مصر شد شهروندان با خشونت بیشتری با نیروهای امنیتی برخورد می کردند در حالی که تا قبل به دلیل فشارهای نظام سابق فاقد چنین جراتی بودند

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از البلد، روزنامه فاینشال تایمز نوشت: شهروند مصری در برخورد با نیروهای امنیتی با جرات بیشتری برخورد می کند تا جایی که در حال حاضر و بعد از انقلاب 25 ژانویه تمام برخوردهای معترضان با خشونت بیشتری همراه بوده است.

روزنامه انگلیسی در ادامه تاکید کرد در دوره حکومت حسنی مبارک به دلیل فشارهای امنیتی سابق شهروندان جرات برخورد با نیروهای پلیس را نداشتند اما بعد از انقلاب مصری در اثر تنش های سیاسی مراکز پلیس به طور مدام در معرض هجوم معترضان قرار می گرفتند. گذشته از ان شهروندان در کنار مراکز پلیس تجمع کرده و خواهان آزادی خویشاوندان و دوستان خود می شدند تا جایی که بارها تلاش با هجوم بردن به مراکز پلیس سعی می کردند زندانی های دربند را آزاد سازند.

 به نوشته فایننشال تایمز برخوردهای نیروهای پلیس و امنیتی با شهروندان هنوز هم مانند نظام سابق با خشونت زیادی صورت می گیرد، در برابر چنین اتهامی پلیس مصری بارها اعلام کرده بود که ارزش های متفاوتی را سرلوحه کارخود قرار داده و هدف آن ها حفظ جان شهروندان و دارایی های آنان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار