اعضاي شوراي مشورتي عربستان که سي زن نيز براي نخستين بار در بين اعضاي اين شورا حضور دارند، سه شنبه در مقابل پادشاه اين کشور سوگند ياد کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ اعضاي شوراي مشورتي عربستان در مراسمي در کاخ سلطنتي در رياض در مقابل عبد الله بن عبد العزيز سوگند ياد کردند.شبکه هاي تلويزيوني تصاويري از پادشاه نشان دادند که اعضاي شوراي مشورتي را به حضور مي پذيرد و زنان نيز در کنار مردان در حالي که حائلي ميان آنها وجود دارد نشسته اند.

پادشاه گفت: تحولي که همگان براي آن تلاش مي کنيم به دور از هر گونه تأثيرپذيري بر حرکت تدريجي مبتني است . وي درخواست کرد اين شورا با عقلانيت کارهايش را به پيش ببرد و شتاب نکند و با هر گونه مسئله اي که روبرو مي شود خردمندانه عمل کند.

عبد العزيز يازدهم ماه گذشته سي زن را در شوراي مشورتي عربستان تعيين کرد که نخستين اقدام در خصوص زنان در اين کشور بود.زنان در عربستان حق رانندگي ندارند.شوراي مشورتي قدرت قانون گذاري ندارد و فقط به دولت در خصوص سياستهاي کلي کشور مشورت مي دهد.اختلاط مردان و زنان در محل تحصيل و کار در اين کشور ممنوع است.



برچسب ها: شورا ، مشورت ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار