مدیرجهاد کشاورزی نوشهر از راه اندازی نخستین سامانه جامع الگویی ترویجی کشاورزی در بخش ییلاقی و کوهستانی کجوراز توابع این شهرستان در ماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران، میرحسین گفت: این سامانه در باغ های منطقه ناصرآباد و با همکاری و مشارکت باغداران این روستا راه اندازی شده است.

وی، آشنا کردن باغداران با مشکلات فراروی فرآیند تولید، توانمند سازی آنان از طریق فراگیری آخرین یافته های نوین علمی و به کارگیری این یافته ها در بخش تولید، افزایش کمی و کیفی تولید پایدار محصولات کشاورزی با زیرپوشش قراردادن همه جانبه واحدهای تولیدی را از جمله اهداف راه اندازی این سامانه برشمرد.

سنجرانی راه اندازی این سامانه را از فعالیت های مربوط به بخش ترویج جهاد کشاورزی دانست و گفت: این سامانه در حقیقت تجمیع فعالیت های ترویجی است که اقداماتی براساس آیین نامه و دستورالعمل علمی و تحقیقاتی بر روی تعدادی از محصولات کشاورزی دریک منطقه خاص صورت می گیرد.

وی افزود: اکنون با هماهنگی های به عمل آمده با باغداران منطقه به منظور همکاری آنان در راه اندازی این سامانه، قرار است آنان به مدت سه سال در این بخش مشارکت داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی نوشهر گفت: برای ترغیب کشاورزان به استفاده از روش های نوین کشاورزی ، امکانات لازم نیز دراختیار آنان قرارخواهد گرفت.

طبق آمار منابع رسمی ، از سطح حدود 17 هزار هکتار زمین های کشاورزی نوشهر ، بیش از دو هزار هکتار به باغ های درختان سیاه ریشه اختصاص دارد.

بخش ییلاقی و کوهستانی کجور در فاصله حدود 60 کیلومتری جنوب شرقی نوشهر واقع است./س

برچسب ها: کشاورزی ، کجور ، نوشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.